استاندار لرستان؛

لغو مجوز ایجاد بندر خشک با عدم موفقیت لرستان

عدم موفقیت لرستان در ایجاد بندر خشک منجر به از دست رفتن مجوز آن می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بازوند افزود: مجوز ایجاد بندر خشک در تاریخ هشتم شهریور ماه سال گذشته اخذ شده است و با گذشت یک سال از اخذ مجوز راه اندازی این بندر تاکنون این طرح پیشرفت صفر درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور تنها پنج استان دارای مجوز راه اندازی بندر خشک هستند گفت :مجوز بندر خشک در لرستان پس از پیگیریهای متعدد و به سختی کسب شده و این در حالیست که برخی دستگاههای اجرایی برنامه ریزی لازم را برای ایجاد این بندر خشک انجام نداده اند .

وی با اشاره به اهمیت ایجاد بندر خشک در این استان افزود :ایجاد این بندر گام مهمی در رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و برطرف شدن معضل بیکاری استان است .

استاندار لرستان گفت:این اقدام در راستای ایجاد اشتغال و همچنین رشد بخش اقتصادی استان تاثیر گذار است و در صورتیکه در جهت راه اندازی بندر خشک در استان اقدامی نشود یکی دیگر از فرصت های اشتغالزایی و رشد اقتصادی استان از دست می رود .

بازوند با بیان اینکه عدم توجه به این برنامه فرصت سوزی بزرگی است افزود : ایجاد بندر خشک در لرستان فرصت مناسبی در راستای رشد شاخص اقتصادی استان است و بی توجهی به این برنامه باعث کسب مجوز این بندر توسط سایر استانها برای گرفتن این مجوز و ایجاد آن است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاههای اجرایی استان از جمله راه و شهرسازی برای اخذ موافقت اصولی برای ایجاد بندر خشک در لرستان گفت: همچنین سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی نیز باید همکاری لازم را برای اختصاص زمین مورد نیاز ایجاد بندر خشک داشته باشند.

وی افزود : شرکت توسعه و عمران استان متولی ایجاد بندر خشک در لرستان است و این در حالی است که این شرکت یک شرکت سهامی عام است .

وی گفت :شرکت توسعه و عمران لرستان شرکتی موفق و توانمند است و تمامی دستگاههای اجرایی باید همکاری لازم را با این شرکت داشته باشند.

بازوند افزود : در سه روز آینده موافقت اصولی لازم از سوی راه شهرسازی استان برای ایجاد بندر خشک استان اخذ شود و جهاد کشاورزی اقدامات لازم را برای تامین زمین این بندر انجام دهد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: لغو ، مجوز ، ایجاد ، بندر خشک ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.