معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور از انتقال دو هزار و 790 پست سازمانی این وزارتخانه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، جواد ناصریان در نشست معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری‌های منطقه 3 کشور شامل استان های زنجان، کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در تبریز با بیان این که به طور میانگین از هر استانداری 90 پست منتقل می شود، افزود: متناسب با هر پست نیروها نیز منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به کار مطالعاتی وزارت کشور در خصوص سامان‌دهی نیروی انسانی گفت: پست های سازمانی به تفکیک حوزه های عمومی و تخصصی احصا شده اند.

ناصریان با اعلام این که نسبت پست های عمومی به تخصصی باید 25 به 75 درصد باشد، گفت: این در حالی است که 60 درصد نیروهای وزارت کشور در پست های عمومی اشتغال دارند.

وی اظهارکرد: بر همین اساس انتقال پست از حوزه های تخصصی به عمومی ممنوع و در عوض شرایط انتقال پست از حوزه عمومی به تخصصی تسهیل شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور از ترمیم احکام پرسنلی وزارت کشور خبر داد و بر حفظ وظیفه ذاتی و اقتدار استانداری ها در انتزاع و انتقال برخی از وظایف معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد.

وی در خصوص تشکیل معاونت هماهنگی امور اقتصادی در استانداری ها نیز گفت: با توجه به وظیفه ذاتی این معاونت در خصوص رصد حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری همچنین رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی، اصرار بر تشکیل این معاونت به عنوان یکی از معاونت های چهارگانه استانداری ها داریم.

در این جلسه که مدیران کل امور اداری و مالی استانداری های شمال غرب کشور نیز حضور داشتند، مسایل و مشکلات اداری و مالی این استانداری ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.