مسئول سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی ایلام گفت: انتقال نخستین گروه (سه راس) از گوزن های زرد این سایت به استان یزد انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مسئول سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی ایلام  اعلام کرد: روز گذشته سه راس گوزن زرد بالغ شامل 2 گوزن ماده و یک گوزن نر به استان یزد منتقل شدند و در صورت موفقیت در زنده گیری سه راس دیگر نیز شامل دو ماده و یک نر امروز به این استان منتقل می شود.

بهامین اضافه کرد: طبق دستور العمل سازمان حفاظت محیط زیست، 12 راس گوزن بالغ سایت گوزن استان ایلام باید به استان یزد منتقل شوند که این فرآیند در چند مرحله صورت می گیرد.

وی گفت:پس از حصول اطمینان از جای گیری شش راس گوزن زرد در مرحله اول و دوم در استان یزد و خو گرفتن با طبیعت این استان و تایید سلامت آنها طی 2 هفته آینده نیز شش راس دیگر به این استان منتقل می شود.

مسوول سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی ایلام هدف از انتقال گوزن های سایت ایلام به دیگر استان ها را تکثیر و پراکنش این گونه برای حفظ آن دانست و افزود: کمبود فضا در سایت مانشت و قلارنگ استان هم یکی ازعلل انتقال این وحوش است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار است که زنده گیری و انتقال گوزن از سایت مانشت و قلارنگ ایلام به خارج از استان انجام می شود،گفت: برای انجام این عملیات سه دکتر متخصص دامپزشکی از سازمان دامپزشکی در استان حضور دارند.
 
 

انتهای پیام/ی
برچسب ها: ایلام ، انتقال ، گوزن زرد ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.