مدیر حج و زیارت استان کردستان از برگزاری همایش عظیم بزرگداشت هفته حج در ۳۰ مردادماه سال جاری در سنندج خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، هاشم ناظمی‌جلال، مراسم حج تمتع را یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین امور عبادی، سیاسی،اجتماعی مسلمانان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با عنایت به عملیات توسعه صحن مسجد الحرام و محوطه طواف سهمیه کشورهای اسلامی با 20 درصد کاهش روبرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا سهمیه کشور ما 64هزار نفر بوده است، افزود: آمار زائران اعزامی از استان کردستان در مقایسه با سال‌های گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم داشته است.

ناظمی‌جلال گفت: در سال جاری شاهد ثبت‌نام و ساماندهی یک هزار و 30 زائر و عوامل حج تمتع در قالب هشت کاروان و یک مجموعه هستیم که  اعزام این کاروان ها از 16 الی 19 شهریور ماه از فرودگاه بین‌المللی همدان صورت خواهد گرفت.

مدیر حج و زیارت استان کردستان بیان کرد: همه ساله با همت و تلاش مجموعه کارگزاران زیارتی، همایش عظیم زائران حج تمتع و گرامیداشت هفته حج برگزار می ‌شود که علاقمندان می‌توانند در این همایش شرکت و از برنامه‌های متنوع آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌‌های صورت گرفته برای برگزاری برنامه‌های مختلف و متنوع در هفته حج سال جاری، همایش عظیم بزرگداشت این هفته در روز جمعه 30 مرداد ماه در سنندج برگزار می شود.

ناظمی‌جلال در پایان گفت: شعار حج تمتع سال 94 از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با عنوان «حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی» انتخاب شده است.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: همایش ، حج ، برگزار ، اعزام ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.