بیست و هفتمین دوره مسابقات مرحله استانی قرآن کریم با شرکت 278 نفر از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و خانواده های آنها و با حضور بیست و چهار شهرستان در شیراز برگزار شد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در این مراسم حضرت آیت الله موحد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم توجه و اهمیت ویژه به قرآن کریم گفت: این منبع پرفیض الهی را روشنی بخش زندگی انسان معرفی کرده و نقش اساسی آن را در سرنوشت بشر مورد تأکید قرار دادند .

وی با بیان اهمیت در مفهوم موعظه و هدایت در قرآن کریم افزود: نظر به اینکه تربیت انسان بزرگ ترین نتیجه موعظه است، طبیعی است که ترک آن مضرات فراوانی برای جوامع انسانی در پی دارد .

حضرت آیت الله موحد ضمن تأکید بر فواید بسیاری که مقوله هدایت دارد و نیز با بیان تأثیر مثبت آن بر جامعه افزودند : از نظر علمی نیز، چون ترک مقدم بر فعل است لذا مسأله هدایت نیز مقدم بر موعظه است ؛ مانند تقدم بهداشت بر درمان به عنوان عامل پیشگیری.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به اینکه خطاب قرآن کریم یک خطاب عام است؛ با توجه به آیه شریفه 56 سوره مبارکه یونس تأکید کردند : در داستان تاریخی حضرت یوسف (ع) پیام زنده قرآن این است که اگر اراده الهی بر این باشد که بنده ای در دنیا برتری یابد، تغییر این اراده و کارشکنی در مسیر تحقق این هدف از عهده بشر خارج می شود و هیچ فعلی در جهت مخالفت با آن از دست بشر ساخته نیست .

رئیس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در این دوره از مسابقات، شرکت کنندگانی از سازمان جهاد کشاورزی استان، ادارات و مراکز وابسته و مدیریت شهرستان هادر رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر و اذان در مقاطع برادران و خواهران بزرگسال، فرزندان ذکور و اناث به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام جعفرنژاد رییس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اعلام افزایش 90 درصدی شرکت کنندگان این دوره از مسابقات استانی قرآن کریم افزودند: این دوره با چنین حجم گسترده ای از شرکت کنندگان تنها با هزینه کردن یک چهارم اعتبار تخصیصی برگزار شده است که این مسأله می تواند الگوی مناسبی جهت صرفه جویی در هزینه و در نتیجه نیل به اهداف مدیریت جهادی باشد .

لازم به ذکر است که نفرات برتر در رشته های مختلف به شرح زیر است:

نفرات اول فرزندان ذکور: در رشته قرائت: حسین زارعی از مرکز استان - رشته حفظ یک جزء: محمد رضا شرافتی از اقلید – رشته حفظ ده جزء: مهدی احکامی از نی ریز و رشته تفسیر: محمد رضا جم نژاد از استهبان

نفرات اول برادران بزرگسال: در رشته قرائت: سید ابراهیم فقیهی از نی ریز- رشته اذان: محمد امین تقی زاده از داراب – رشته حفظ پنج جزء: امیر ارسلان حق شناس از فراشبند و رشته تفسیر: عباس جم نژاد از استهبان.

نفرات اول فرزندان اناث: در رشته ترتیل: مریم ابراهیمی از مرکز استان – رشته حفظ یک جزء: بنت الهدی حسن پور از مرکز استان – حفظ پنج جزء: مریم فرامرزی از جهاد شیراز – رشته تفسیر: فرانک محمدیان فر از استهبان.

نفرات اول خواهران بزرگسال: در رشته ترتیل: مرضیه اسلامی از جهاد شیراز- رشته حفظ یک جزء: پریسا نعمت الهی از آباده – رشته حفظ پنج جزء: زهره شاکریاری از استهبان – رشته حفظ ده جزء: حمیده میرزا عبداللهی از نی ریز – رشته حفظ بیست جزء: فاطمه آزادی از مرکز استان – رشته حفظ کل: مریم رعیت از خرم بید و رشته تفسیر: زهره موسوی نژاد از اقلید.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.