فرماندار شهرستان بیجار گفت: اراضی و منابع طبیعی که بیت المال محسوب می شود در سال های اخیر بی رحمانه مورد تصرف و تخریب قرار گرفته است و همه مدیران و مردم در این مورد باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،بیژن زندیه در نخستین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان بیجارگفت: وضعیت آنقدر بغرنج شده است که هرکسی خود را مالک بیت المال می داند و با اطمینان خاطر به تصرف منابع ملی می پردازند.

وی با اشاره به زمین وسیعی در منطقه هواشناسی که به عنوان محل ساخت فرودگاه در نظر گرفته شده است، افزود: در کمال ناباوری، در سنوات اخیر این محل تفکیک و افرادی آن را بنام خود سند زده اند که لازم است به شدت با زمین خواران برخورد شود.

زندیه ادامه افزود: به فضل الهی مدیران نظام همت خویش را برای برگشت اراضی ملی و منابع طبیعی متصرف شده به بیت المال به کار می برند و به شدت با سودجویان و فرصت طلبان برخورد خواهد شد.

به گفته وی لازم است ادارات مرتبط با موضوع تصرف و تخریب اراضی ملی از نظر پشتیبانی حقوقی و قضایی و علوم مورد نیاز، کارشناسان خود را آموزش دهند و در زمینه ایجاد تعهد اخلاقی و پاک دستی آنان تلاش کنند که نظر یک کارشناس می تواند حقی را ناحق و ناحقی را به قاضی پرونده تحمیل کند.

فرماندار شهرستان بیجار شروع بکار شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را یک کار بسیار مهم اما دیر هنگام دانست و خواستار استمرار فعالیت این شورا با ایجاد یک برنامه منظم و با تشکیل دبیرخانه ای فعال از سوی دادگستری بیجار گردید.

وی با ابراز ناخرسندی از عدم حضور بعضی ادارات شهرستان که نقش مهمی در موضوع تصرفات، کشف واقعیات و تعیین حدود و ثغور اراضی ملی، شخصی و طبیعی دارند، گفت: ملاک کار باید قانون باشد و همه در چارچوپ قانون موجود حرکت نمایند و با استفاده از همین قانون به شدت با قانون شکنان و سود جویان برخورد شود.

زندیه از عدم تطابق میزان هکتار مندرج در اسناد ثبتی و زمین موجود که سال های متمادی است کشاورز آن را در اختیار دارد خبرداد و گفت: با استفاده از نقشه هوایی و هماهنگی لازم بین اداره ثبت اسناد، جهاد سازندگی، راه و شهر سازی، نیروی انتظامی، امور آب و فاضلاب روستایی و شهرداران شهرها، این موضوع پیگیری شود.

در ادامه نشست، دادستان و مدیران ادارات مرتبط در خصوص احراز اصالت اسناد ارائه شده، لزوم هماهنگی و تعامل مردم با دستگاه ها و تسریع در صدور آرای متخلفین به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.