مقامات امنیتی آمریکا، راهبرد جدید بازجویی از مظنونان تروریستی را بر روی متهم پرونده بنغازی اعمال کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشییتدپرس؛ مقامات آمریکایی در سالهای اخیر شیوه‌ای جدید از بازجویی را روی مظنونان به اعمال تروریستی اجرا کرده‌اند. در این روش، متهمانی که تهدیدی برای امنیت آمریکا شناخته می شوند در هر کجای جهان که باشد به این کشور منتقل خواهند شد؛ اما این انتقال با کندترین وسایل حمل و نقل صورت می‌گیرد تا فرصت کافی برای بازجویی‌های متعدد از شخص متهم در مسیر سفر فراهم شود.

"احمد ابوختاله،" مظنون حادثه تروریستی حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی، هم از این قانون مستثنی نبود. "ابوختاله" برای رسیدگی به پرونده این حمله تروریستی باید در دادگاهی در آمریکا حضور یابد و به همین دلیل با ناو جنگی آمریکایی راهی این کشور شد.

انتقال "ابوختاله" به آمریکا از مسیر دریایی 13 روز به طول انجامید، حال آنکه همین سفر با هواپیما کمتر از 13 ساعت زمان می‌برد. وکلای مدافع "ابوختاله" اعلام کردند وی در جریان این سفر طولانی و طاقت فرسای دریایی، بارها مورد بازجویی از سوی نهادهای مختلف آمریکایی قرار گرفت. این سفر به اندازه‌ای طولانی شد که تیم ویژه ضد ترور، بازپرسان رسمی اف‌بی‌آی و ماموران آژانس جاسوسی آمریکا فرصت کافی در اختیار داشتند که هرکدام جداگانه بازجویی‌های دقیقی از وی به عمل آورند.

این شیوه بازجویی پیش از این نیز درمورد چند مظنون دیگر اعمال تروریستی اجرا شده بود. بازجویی‌ها اغلب در آب‌های بین‌المللی صورت می‌گیرند و وکلای مدافع آن را خلاف قوانین بین‌المللی می‌دانند. 

در شامگاه ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۲ (21 شهریور 91) افرادی مسلح به کنسولگری آمریکا در بنغازی- لیبی - حمله کردند. "کریستوفر استیونز،" سفیر آمریکا، و "شان اسمیت،" مسئول مدیریت اطلاعات سرویس خارجی آمریکا، در این حمله کشته شدند. "استیونز" نخستین سفیر آمریکا از سال ۱۹۷۹ (1357) بود که حین انجام وظیفه کشته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار