پژوهشکده مردم‌شناسی انتشار سلسله کتاب‌های افسانه‌شناسی و همچنین دایرةالمعارف اقوام ایرانی (سیستان و بلوچستان) را در دستور کاردارد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری؛ علیرضا حسن‌زاده رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی امروز"شنبه" با اعلام این خبر تصریح کرد: دائرةالمعارف اقوام ایرانی (سیستان و بلوچستان) که حاصل تحقیق و نگارش دکتر موسی محمود زهی است، در ابتدای سال 1394 به پایان رسید.

وی افزود: دائرةالمعارف یاد شده سعی دارد تا جلوه‌های مهم و کلیدی فرهنگ مردم سیستان و بلوچستان را معرفی و تبیین کند.

به گفته حسن‌زاده در این دائرةالمعارف موضوعاتی همچون غذا، پوشاک، روایت‌های محلی زیرساخت گردشگری، زبان و ... در استان سیستان و بلوچستان مورد بررسی و اشاره قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشکده مردم‌شناسی در تلاش است تا این دایره‌المعارف را به زودی منتشر کند.

به گزارش خبرنگار سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری (richt.ir) رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی همچنین از انتشار سلسله کتاب‌های افسانه‌شناسی توسط این پژوهشکده خبر داد.

حسن‌زاده گفت: کتاب «تحلیل افسانه سنگ صبور» اثر کارن میلر به دو زبان فارسی و انگلیسی و کتاب «افسانه‌های جهان زیرین» اثر تعدادی از پژوهشگران افسانه و اسطوره به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود.

به گفته او کتاب «تحلیل افسانه جهان تیغ» اثر مریم نعمت طاووسی، کتاب «تحلیل افسانه نارنج و ترنج» از محمد حسین باجلان فرخی و کتاب «کودکان و جهان افسانه» از علیرضا حسن‌زاده نیز در قالب سلسله کتاب‌های افسانه‌شناسی در سال 1394 منتشر می‌شود.

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: کتاب‌هایی نیز در قالب مجموعه مقالات با همکاری نویسندگان و محققان حوزه‌های مختلف از سوی این پژوهشکده منتشر خواهد شد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار