آمریکا و ترکیه طرح مشارکت در عملیات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را به مراحل پایانی رسانده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا؛ فرماندهی مرکزی آمریکا روز گذشته اعلام کرد این کشور و ترکیه درحال نهایی کردن جزئیات مشارکت در عملیات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه هستند.

" پت رایدر،" سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا، در این باره گفت: ما از تصمیم ترکیه به باز کردن پایگاه هوایی اینجرلیک و اجازه دادن به آمریکا برای استفاده از آن در عملیات هواپیماهای بدون سرنشین و سرنشین دار استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ‌ آنها کاملا نشان داده‌اند که متعهد به مشارکت در عملیات هوایی علیه داعش هستند. آنها هرگونه عملیات هوایی علیه داعش را متوقف کرده‌اند تا اینکه ما مشخص کنیم چگونه بخشی از عملیات هوایی علیه این گروه ستیزه جو خواهند بود.

شش فروند جت جنگنده اف 16 نیروی هوایی آمریکا و حدود 300 نیروی آمریکایی 9 اوت (18 مرداد) از پایگاهی در ایتالیا وارد پایگاه اینجرلیک شدند تا از عملیات علیه داعش در عراق و سوریه پشتیبانی کنند.

وزارت دفاع آمریکا - پنتاگون - روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا عملیات هوایی را با استفاده از هواپیماهای سرنشین دار علیه داعش از پایگاه اینجرلیک آغاز کرده است.
این اقدام پس از تصمیم ماه ژوئیه (تیر) ترکیه صورت گرفت مبنی بر این که پایگاه‌های خود را به روی آمریکا و اعضای ائتلاف علیه داعش برای آغاز عملیات هوایی از این پایگاه‌ها باز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار