شایعه حضور دو بازیکن هپاتیتی که البته تا حدودی هم مورد تایید قرار گرفت بحث این روز های فوتبال است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، پس از اینکه خبر دو بازیکن هپاتیتی در فوتبال برتر ایران به گوش رسید پی گیریها در این زمینه انجام شد و البته طبیعی است که بنا بر دلایل موجه نام این دو بازیکن نمی بایستی اعلام شود .

در این زمینه با یک پزشک تخصص به گفتگو پرداختیم که آیا هپاتیت مانعی برای فوتبال بازی کردن بازیکنان در سطح حرفه ای محسوب می شود یا خیر و یا اینکه بازی این دو بازیکن در برابر حریفان و یا هم بازی های خود از لاظ پزشکی خطری را در پی دارد یا خیر؟

این اولین باری نیست که در مورد بیماری های مشگوک بازیکنان فوتبال صحبت به میان آمده اما تا به حال، بازیکنان خارجی بیشتر مورد شایعات این نوع بیماری های عفونی و ویروسی قرار می گرفتند اما شاید این بار پای یک ایرانی در میان باشد.

اصولا بیماری هپاتیت، یک بیماری عفونی است که بسته به نوع آن علایمش متفاوت است.

هپاتیت A که رایج ترین آن است انتقالی به ظاهر ساده تر از دیگر هپاتیت ها دارد چرا که می تواند از راه دهان، مدفوع، حتی با یک دست دادن ساده هم انتقال یابد، اما در مورد نوع B و C باید گفت راه های انتقال کمی دشوارتر است و تنها ارتباط خونی می تواند بیماری را به صورت مسری در بیاورد .

بیماری هپاتیت مراحل متفاوت و انواع متفاوتی دارد و در برخی انواع بیماری پس از مدتی از سوی سیستم ایمنی بدن مهار می شود و از نوع حاد است اما در برخی موارد به بیماری مزمن تبدیل می شود  که البته در این باره نیز با دارو های مورد تجویز شاید سال های سال طول بکشد که این بیماری به سیروز کبدی و سرطان منجر شود.

یک متخصص بیماری های عفونی ضن تایید مطالب فوق به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیماری هپاتیت به شکلی است که در بیشتر موارد روی فعالیت های ورزشی تاثیر بسزایی نخواهد داشت و فرد مبتلا بدون مشکل و حتی ایجاد خطر برای اطرافیان می تواند به ورزش خود ادامه دهد مگر در موارد مزمنی که فرد توان بدنی کافی به دلیل سیروز کبدی و یا سرطان ندارد و ورزش سنگین برای آنها مضر است اما از لحاظ ایمنی مشکلی برای ورزش کردن فرد وجود ندارد.

انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار