مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت:تنها 21 خط کشتیرانی بزرگ تا پیش از تحریم‌ها به این بندر تردد داشت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم ایدنی اظهار داشت: بندر شهید رجایی با داشتن پیشرفته‌ترین ترمینال‌ها و تجهیزات کانتینری بنادر ایران و انجام 84 درصد کل عملیات جابجایی کانتینر در کشور، قطب کانتینری کشور است.

وی افزود: این بندر در سال 93 علاوه بر فعالیت‌های کانتینری، بیش از 75 میلیون تن عملیات جابجایی انواع کالای نفتی و غیرنفتی را به ثبت رساند که بیش از 53 درصد کل عملیات بنادر کشور را شامل می‌شود.

ایدنی گفت: 25 درصد کل صادرات کشور و 55 درصد کل صادرات بنادر از دستاوردهای بندر شهید رجایی در سال گذشته بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تأکید بر اینکه دروازه طلایی اقتصاد ایران ظرفیت لازم برای ورود به دوره پساتحریم را دارد، اظهار داشت: بندر شهید رجایی تا پیش از این نیز آمادگی ارائه خدمات و ظرفیت پذیرش کشتی‌های بزرگ بین المللی را داشته است.

وی افزود: این بندر در سال 90 با بالاترین عملکرد و فعالیت 21 خط کشتیرانی لاینر به میزان 2.7 میلیون TEU عملیات کانتینری داشته است.

ایدنی خاطرنشان کرد: در زمینه پسکرانه و محوطه‌های اختصاصی، آمادگی پذیرش و عملیات کانتینری تا ظرفیت سالانه 3.3 میلیون TEU در این بندر وجود دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عمق فعلی اسکله‌های ترمينال 1 کانتینری را 12.5 متر و ترمینال 2 آن به میزان 17 متر اعلام کرد و افزود: امکان پهلوگیری کشتی‌های کانتینری اقیانوس پیما با ظرفیت بیش از 12 هزار TEU در این بندر فراهم است.

به گفته وی، سازمان بنادر علاوه بر این، تجهیز یال‌های چپ و راست ترمینال دو کانتینری را در دستور کار دارد و عملیات تکمیل حوضچه سوم این بندر در قالب مرحله 3 طرح توسعه ترمینال های کانتینری را آغاز کرده است.

ایدنی ابراز امیدواری کرد؛ در آینده نه چندان دور ظرفیت عملیاتی بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران از 3.3 به 6 و پس از آن به 8 میلیون TEU افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار