این روزها به سمتی می‌رویم که گویی جنایت در یمن امری عادی شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی زنگ اخبار "کشته شدن چند یمنی" به صورت روزانه به گوش می‌رسد و تبدیل به عادت می‌شود و مجامع بین‌الملل به روی خود نمی‌آورند.

چرا کسی کاری نمی‌کند!؟

علی رغم تمام هشدارها و باتلاقی که آل سعود برای خود ساخته است می‌بینیم این رژیم تشنه به خون، همچنان جنگنده‌های خود را بر سر مردم یمن خراب می‌کند و در این بین که از مجامع بین‌المللی انتظار می‌رفت تا در مقابل این جنایت اقدامات لازم را فراهم آوردن دیدیم که سکوت مرگ بارشان فضای بیشتری را در اختیار عربستان قرار داد تا با اهداف شوم خود بر یمن بتازد.

تا کنون نشست‌های نمایشی برای این موضوع برگزار شده‌‍اند که هیچ کدام نتیجه‌ای را در بر نداشت، از جمله نشست غیر علنی شورای امنیت درخصوص بحران یمن در سازمان ملل که رئیس دوره‌‌ای شورای امنیت سازمان ملل در پایان نشست غیر علنى و بى نتیجه دیگر این شورا درباره یمن با غیرقابل دسترسی‌ خواندن گزینه نظامی در یمن، حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک این بحران را خواستار شد، این درحالی است که قبل از رسیدن به همه ذاین‌ها باید جنایات عربستان متوفق شود.
 
از سوی دیگر، پیتر مورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد جهان باید برای مقابله با درد و رنج مردم یمن بیدار باشد.

چرا کسی کاری نمی‌کند!؟

وی طی یک بیانیه اظهار داشت: اوضاع یمن کمتر از فاجعه نیست و مردم این کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند؛ بطوریکه تمام خانواده‌های یمنی تحت تأثیر درگیری‌ها قرار گرفته‌اند. وی همچنین از جامعه جهانی خواست برای مقابله با این مشکلات هشیار باشد همچنین مراکز پزشکی یمن با شمار بالای مجروحان مواجه بوده و تهیه دارو برای بیماران دشوار شده است.

 وی همچنین درباره ادامه این وضع در یمن هشدار داد و بر اهمیت ورود آزاد کالا و تسهیل دریافت غذا، آب و دارو تأکید کرد، طبق اعلام صلیب سرخ جهانی تا کنون نزدیک 4 هزار یمنی در جنگ این کشور به شهادت رسیده و بیش از 19 هزار نفر زخمی شده اند.

حملات گسترده هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان به یمن که با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از ششم فروردین ماه امسال آغاز شده است، تاکنون هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته و میلیارد ها دلار خسارت به مردم یمن وارد کرده است.

با ادامه جنگ، مردم یمن روز به روز بیشتر به یک فاجعه انسانی نزدیک می شوند. مقدار اندکی کمک های انساندوستانه به عدن می رسد، اما بقیه شهرهای این کشور با کمبود شدید آب، غذا و امکانات بهداشتی مواجه هستند. هر دو طرف درگیری نیز تلاش برای آتش بس کوتاه مدت را ناکام گذاشته اند. ادبیات عبدالمالک حوثی و علی عبدالله صالح نشان می دهد که آنها هراسی از قدرت نیروی هوایی عربستان ندارند. نیروهای آنها منطقه ای را که سابقاً قلمروی کشور یمن شمالی بود به صورت تقریباً کامل کنترل می کنند. از آن طرف، نیروهای سعودی، هادی و القاعده کنترل بنادر یمن جنوبی را در دست گرفته اند. عدن در دست سعودی ها و نیروهای هادی است و القاعده بر شهر جنوبی «المکلا» مسلط شده است.

در همین حال، عربستان سعودی و امارات متحده عربی سیل اسلحه را روانه عدن کرده اند و تلاش می کنند در شمال این کشور نیز جای پایی به دست بیاورند، اگرچه تا رسیدن به این هدف راه درازی در پیش دارند. در حال حاضر در پایگاه هوایی «العند» در شمال عدن (که به دست شوروی سابق بنا شده است) درگیری سنگینی در جریان است. این پایگاه هوایی بر سر راه شهر «تعز»، دیگر هدف مورد نظر سعودی ها قرار دارد.

چرا کسی کاری نمی‌کند!؟

آنطور که رسانه های عربستان گزارش داده اند، 1500 نیروی اماراتی در نبرد برای تصرف «العند» مشارکت دارند. آنها اولین یگان نیروی زمینی ائتلاف شورای همکاری خلیج فارس هستند که وارد جنگ شده اند. این مسئله نشانگر آن است که نیروهای عبدربه منصور هادی ضعیف تر از آن هستند که به تنهایی نبرد را ببرند. هادی خواستار پیروزی کامل است.

فاجعه انسانی وحشتناکی در شبه جزیره عرب در حال وقوع است و به نظر می رسد جامعه بین الملل نه می تواند و نه می خواهد که کمکی به مردم یمن بکند. ثروتمندترین کشورهای دنیای عرب علیه فقیرترین کشور شبه جزیره عرب جنگی به راه انداخته اند که هیچ پایانی هم برای آن متصور نیست. در این وضعیت، ایالات متحده هم تعهد داده است که تحویل اسلحه به پادشاهی عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس را تسریع کند تا آنها بتوانند محاصره دریایی و حملات هوایی خود را ادامه دهند.

چرا کسی کاری نمی‌کند!؟

گزارش از هدیه آقاپور

انتهای پیام/
برچسب ها: یمن ، جنایت ، آل سعود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
دلم برا این خواهر که برادرکوچیکشو بغل کرده کباب شد خدا چرا کاری نمیکنی از ادما ناامید شدم خدا رحم کن داغ عزیز تواین سن جانفرساس
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۱:۴۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
روزی فراخواهدرسیدکه وجدانها بمیرند ، انسانیت به سلاخان خون آشام سپرده شود، زمین ناآرام ازوقایع طبیعی همچون سیل وطوفان وزلزله وآتشفشان ناامن شود،جنگهایکی پس ازدیگری مظلومان را هدف قرارخواهد داد... آن روز آیا اگر منجی ما آید ما همراه او خواهیم بود؟ امروزهمانروزاست امامنجی هنوز نیامده است ، آیا بایددست روی دست گذاشت وشاهد خونخواری خون آشامان بود! هرگز...امروز چه آنان که میتوانند درصحنه ی نبردحضورپیداکنند وچه آنان که با کمک های مالی می توانند مثمرثمر واقع شوند بایستی باتمام توان واردصحنه شوند چراکه غولهای این زمانه رستم زمانه می طلبند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
تورو خدا بیایم یک کاری براشون بکنیم و از شر عربستان نجاتشون بدیم .توروخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
آذر
۱۰:۲۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
الهی بمیرم برای مظلومیت و فقر شما
آقا شما هم این ظلم ها را می بینید ، آقا جان ما بجز ظهور شما دیگه امیدی نداریم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر انشاء ا...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
لعنت بر سگ اسرائیل ( آل سعود )
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۴۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
چی بگم والا......آدم می مونه تو این اوضاع وخیم چی بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
خدا یا فرج آقا امام زمان وبرسون آمین یا رب العا لمین
Iran (Islamic Republic of)
mahshid
۰۹:۱۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
خدا خودش عامل جنگا و نسل کشیارو لعنت کنه .....
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۱۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
خدا لعنت کند آل سعود را که یک ذره ای رحم ندارد به حال بجه های بی پناه یمنی.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۳۵ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
من فقط به یک چیز فکر می کنم اینکه اگر به جای سعودی ایران این کار را می کرد دنیا جمع می شد ما را تحریم می کردند وبعد 24 ساعته خبرگزاری ها حرفشان محکوم کردن ایران می شد و بهد هم به ایران حمله می کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
واقعا چرا کسی کاری نمی کنه؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار