یک فعال حوزه مسکن از جان گرفتن بازار مسکن در سال آینده خبر داد و گفت: متأسفانه بانک‌های خصوصی تبدیل به یک رقیب برای بخش خصوصی شدند و این موضوع مانع پیشرفت اقتصاد در کشور شده است.

بانک‌های خصوصی رقیب بخش خصوصی شدند/ رونق ساخت و ساز یک سال دیگر جان می‌گیرداحمد کرمی‌ راد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بهبود بازار مسکن از سال بعد شروع خواهد شد، گفت: اثرات پساتحریم نیز در رونق ساخت و ساز بسیار است و می‌تواند این بازار را از رکودی که در آن درگیر است خارج کند.

وی در ادامه به بنگاه‌داری بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها رقیب بخش خصوصی است به طوری که بانک‌های خصوصی امروزه بسیاری از پروژه‌های بزرگ مسکن و تجاری در دست آنها است.

کرمی‌‌راد اظهار داشت: بخش خصوصی باید به صورت کاملا مستقل از دولتی‌ها فعالیت کند و کشور باید از این پتانسیل عظیم استفاده کند و این موضوع باعث می‌شود یک شریک اقتصادی در کشور ایجاد شود.

این کارشناس مسکن اظهار داشت: در نمایشگاه صنعت ساختمان امسال حدود هزار و 800 شرکت‌کننده حضور داشت و امسال بر خلاف سال‌های گذشته کشورهای ایتالیا و آلمان پیشنهادهای بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری داشته است.

مدیر عامل گروه صنعتی آراد در ادامه توضیح داد: متأسفانه در دوران تحریم شرکت‌های ساختمانی در حوزه اسکلت، فلز و میلگرد بسیاری از نیروهای خود را تعدیل کردند اما برخی از شرکت‌های تولیدکننده با مدیریت صحیح و اقتصاد مقاومتی سعی کردند از این تحریم‌ها سربلند بیرون آیند.

وی در ادامه به پروژه‌های پالایشگاهی در حوزه نفت و انرژی اشاره کرد و گفت: ایران باید از پتانسیل نفتی خود استفاده کند و بتواند سوخت‌های نوین را جایگزین سوخت‌های فسیلی بکند.

کرمی‌ راد اظهار داشت: دنیا احتیاج به سوخت‌های نوین دارد و باید بتوانیم به سمت پالایش و صادرات حرکت کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۶:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
بانکها بهره میدهندوبهره میگیرندوتولید پول میکنند که عامل تورم است
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۵:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
ساخت وساز خانه و مغازه باسودبدون مالیات مضراست
آخرین اخبار