حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، توجه خودرو سازان اروپایی و آسیایی برای حضور در ایران را مثبت خواند و گفت: در بحث خودروسازی باید کشورمان را تبدیل به سرزمین تولیدی بزرگ کرده و بر اساس بررسیهای دقیق همکاری با هر یک را با توجه به نفع کشور برگزینیم.
وی افزود: سیاست اصلی ما باید تقویت تولید و دوری از واردات بیرویه باشد.
وی در ادامه در جهت تقویت خوردوسازان داخلی پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی برای استفاده از تجربه کشورهای دیگر ارائه کرد و اظهار داشت: طراحی پلت فرمهای جدید در طراحی خودرو و افزایش کیفیت و کاهش مصرف و همچنین برابری با خودروهای خارجی از نظر قیمت میتواند سبب جذب بیشتر از سوی مصرف کنندگان شود.
وی ضمن تاکید بر لزوم سرمایهگذاری خارجی در بخش تولید مشارکتی که هم در جهت تامین سرمایه و هم در جهت صادرات باشد را مناسب عنوان کرد و افزود: ما باید بتوانیم تا 3/1 تولیدات خودرو را صادر کنیم تا سهمی در بازارهای دنیا داشته باشیم.
گروسی اظهار داشت: تمایل ایران به شرکتهایی است که شرایط ایران را بپذیرند و همکاری با شرکتهایی که فقط میخواهند خودروهای خود را به ایران گسیل دهند و در بخش تولید ریالی سرمایهگذاری نکنند را به مصلحت ندانست.
وی افزود: در این بین شرکتهایی هستند که تمایل به سرمایهگذاری و کمک به صادرات 30،40 درصدی محصولات هستند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری همراهی در تحریمها توسط برخی خودروسازان خارجی افزود: ما باید اقبالمان را به سمت کشورهای متقاضی دیگر ببریم.
گروسی گفت: ایران در بحث مصرف علاوه بر بازار داخلی میتواند بازار 400میلیونی کشورهای اطراف را پوشش دهد.
وی در پایان در خصوص تولید خودرو برای اقشار کم درآمد گفت: خودروهای مختلفی در چند کلاس با قیمت مناسب برای مصرف در داخل شهرها در حال تولید است و دو شرکت سایپا و ایران خودرو نیز برنامههایی برای تولید این خودروها دارند ضمن اینکه برنامههایی نیز برای درخواست خودرو با قیمت متوسط و بالا نیز پیش بینی شده است.
انتهای پیام/
بازار باید رقابتی باشد خودرو سازی که بعد از چهل سال نتونه با هیچ شرکتی توی هیچ کجای دنیا رقابت کنه دیگه آیندش میخواد چی بشه؟