باید نگرشی همه جانبه از سوی وزارت بهداشت،وزارت رفاه،سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی نسبت به نظام سلامت وجود داشته باشد.

دکتر علیرضا اسپید نایب رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه شاکله وزارت بهداشت و درمان را جامعه پزشکی تشکیل می دهد؛ اظهار داشت: با توجه به آغاز طرح تحول از سوی وزارت بهداشت ، سازمان نظام پزشکی نیز همکاری خود را جهت پیشبرد این طرح اعلام و فعالانه در جهت پیشبرد آن شرکت نمود اما نباید نقش و جایگاه بخش خصوصی را در نظام سلامت فراموش کرد.

وی به وظیفه خاص سازمان نظام پزشکی در قبال مردم ؛ جامعه پزشکی و بخش خصوصی اشاره کرد و اذعان داشت : علاوه بر در نظر گرفتن حقوق بیماران باید به خواسته های بحق و منطقی پزشکان  در بخش خصوصی نیز توجه شود.

وی به موفقیت طرح تحول در نظام سلامت اشاره کرد و ابراز داشت : دولت کار بزرگی را در این عرصه شروع کرده اما در بحث فرهنگی و توجیه و همراهی جامعه پزشکی و بدنه نظام سلامت ، تلاشها کافی نبوده است .

 اسپید خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت طرح تحول نظام سلامت فرصت استثنایی و گذرا جهت حل مشکلات است که اگر فعال نبوده و شرایط را درک و منطقی عمل نکنیم بعدها افسوس و حسرت فرصت های از دست رفته را خواهیم خورد.

نایب رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در پایان با بیان اینکه وزارت بهداشت و جامعه پزشکی بصورت شایسته با یکدیگر همگام و هماهنگ نشده اند ؛ خاطرنشان ساخت : امیدواریم با اصلاح زیرساختها و افزایش اعتماد پزشکان در هر دو بخش دولتی و خصوصی نظام سلامت روال هدفمند و رو به جلویی را طی کند تا به سرانجام مطلوبی برسد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار