نگاه وزارت بهداشت حاکمیتی و سازمان‌های بیمه‌گر منفعت طلبانه است

عضو هیات مدیره نظام پزشکی شیراز گفت‌: نگاه وزارت بهداشت حاکمیتی و از موضع کاملا بالا به پایین است.

دکتر نوید ناصری عضو هیات مدیره نظام پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه نگاه سازمان نظام پزشکی در جهت ایجاد تعامل با وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر است‌؛ اظهار داشت‌: سازمان نظام پزشکی در این راستا تلاش‌های زیادی را انجام می‌دهد تا حقوق صنفی اعضا کسب یا اعاده گردد.

وی با بیان اینکه نگاه سازمان‌های بیمه گر هم نگاهی منفعت طلبانه ریالی به کل مقوله است که البته در مواردی شاهد تعامل خوب با وزارت بهداشت (طرح تحول و طرح پزشک خانواده‌) هستیم‌؛ افزود‌: در حقیقت نظام پزشکی است که تلاش خود را برای ایجاد همگرایی بین سه مجموعه بکار می بندد و در مقاطعی با نبود ساز و کار لازم برخی مسئولیت‌های اجرایی حاکمیتی را هم پذیرش نموده است اما میزان موفقیت نهایی در تعامل سه جانبه چندان زیاد و چشمگیر نبوده است.

ناصری همكارى كل اعضاء سازمان را به دلايل مختلف جامعه شناسى ايران امروز، از نوع همكارى مؤثر و مبتنى بر به نتيجه رساندن انتظارات اعضاء ندانست و گفت‌: نوعى پيش فرض سرخوردگى يا بى نتيجه بودن همكاري‌ها و فعاليتها در اكثريت اعضاء وجود دارد كه اين را می‌توان به وضوح از ميزان مشاركت اندك در انتخابات نظام پزشكى‌، امتناع يا اكراه در پذيرش فعاليت‌هاى عارى از عايدات مالى و كاهش مشاركت در فعاليت‌هاى جمعى سازمان توسط بخش عظيمى از اعضاء مشاهده كرد.

وی تصریح کرد‌: جامعه پزشكى نيازمند حذف يا كاهش حداكثرى مراودات مستقيم مالى با بيماران است که این امر با تقويت هر چه بيشتر صنعت بيمه و موظف سازى بيمه‌ها در پوشش حداكثرى محقق می‌شود.

وی در پایان یاد آور شد‌: اگر با آينده نگرى و كلان نگرى و یا به تفکیک رشته‌ای به كل اعضاء جامعه پزشكى نگاه نشود، در آينده شاهد معضلاتی به مراتب بيشتر از حال حاضر مى‌شويم که اميدوارم با تلاش مسؤولين و تمامى اعضاء سازمان، روز به روز شاهد ارتقاء واقعى و شايسته جايگاه جامعه پزشكى باشيم‌.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۱:۰۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
وزارت دارایی و بیمه هاباید وزارت بهداشت راهمراهی کنند البته فقط زحمت اجراباآنان است وعامه مردم خودشان هزینه ها راپرداخت میکنند