یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای حفظ سلامت بدن در اثر یک پدیده فضایی به کره زمین وارد شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در یک تحقیق منحصر به فرد دریافته‌اند که ویتامین B3 یا همان نیاسین منشاء فضایی دارد. 

تنها ویتامین زمینی که در اثر انفجار ابرنواخترها به وجود آمد + عکس

گفتنی است،‌ بر اساس جدیدترین نظریات انفجار ابر نواخترها منجر به تولید ابرهایی از گرد و غبار گسترده در فضا می‌شود که در اثر آنها لایه‌هایی از یخ حاوی گازهای مختلف ناشی از انفجار به وجود می‌آید. 

بررسی‌ها نشان می دهند،‌ تابش خورشید در سیستم‌های خورشیدی فضایی و واکنش‌های شیمیایی تولید مولکول‌های آلی در گرد و غبارهای ناشی از انفجار بر نواخترها می‌کند. 

همزمان با سقوط قطعات یخ ناشی از انفجار به همراه شهابسنگ‌ها به کره زمین این مواد آلی وارد سیاره زمین می‌شوند.

دانشمندان ناسا اعتقاد دارند ویتامین B در اثر سقوط شهابسنگ وارد جو کره زمین شده است. 
این یافته‌ نظریه وجود مواد آلی برای ایجاد زندگی فرا‌زمینی در سایر سیارات را تایید می‌کند. 

ویتامینB3، بخشی از یک ترکیب شیمیایی است که در تمام سلول‌های زنده وجود دارد و از جمله مهمترین ویتامین‌ها برای ادامه زندگی انسان است. 

کارشناسان ناسا با تجزیه تحلیل عناصر شیمیایی موجود در ترکیبات یخ شهابسنگ‌های برخورد کرده با کره زمین به این یافته‌ها رسیده‌اند. 

بر این اساس ترکیبات آلی فوق‌العاده مهمی در شهابسنگ‌ها وجود دارند که درآب و دی‌اکسید کربن بصورت یخ زده یافت می‌شوند. 

برخی از مواد آلی موجود در شهابسنگ‌ها تا قبل از برخورد به کره زمین از بین می‌روند اما برخی دیگر باقی می‌مانند و به این ترتیب نوع خاصی از مواد آلی با منشا غیر زمینی وارد سیاره آبی می شود. 

بر این اساس پژوهشگران حتی اعتقاد دارند برخورد شهابسنگ‌ها به سایر سیارات قابلیت شکل دهی فرم‌های خاصی از حیات را دارا است. 

دانشمندان ناسا در یک طرح منحصر به فرد حتی ساخت ویتامین B3 در آزمایشگاه از طریق تابش اشعه به محلول آب و دی‌اکسد کربن یخ زده و آنگاه پس از یخ زدن محلول بمباران اتم پروتون آن برای شبیه سازی تشعشات فضایی را انجام داده‌آند و به ترکیبات نزدیک به ویتامین B3 رسیده‌اند. 

کارشناسان بر این اساس در نظر دارند در ادامه پژوهش خود به درک ریشه‌های بیولوژیک مولکول های مواد آلی مهم و یافت منشاء فضایی آنها در سراسر منظومه شمسی و کره زمین بپردازند.

 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار