معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: با تصویب‌نامه شورای عالی کار، کارفرمایان باید ماهیانه مبلغ 110 هزار تومان کمک‌هزینه اقلام مصرفی خانوار را بعنوان مزایای رفاهی انگیزشی، به تمامی کارگران پرداخت کنند.

 محمد حسن زدا ، معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره حضور کارفرمایان و نمایندگان کارگران و  دولت در جلسه شورای عالی کار اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی بنا داشته است که در سال جاری 25 درصد حداقل دستمزد را افزایش دهد اما با اعتراض نمایندگان کارفرمایان به 17 درصد تصویب شد و در ازای آن مبلغ 110 هزار تومان بعنوان مزایای انگیزه‌ای به لیست بیمه اضافه شد که کارفرما ملزم به پرداخت آن است.
وی در خصوص علت خواسته کارفرمایان برای کاهش 25 درصد از حداقل دستمزد به 17  درصد گفت: افزایش 25 درصدی حداقل دستمزد و پایه حقوق در تمامی پرداختی‌ها از جمله اضافه‌کار، سنوات آخر کار، بن خانوار و ... بدلیل ضریبی بودن آن از پایه حقوق اثرگذار بوده و کارفرمایان با قبول افزایش 17 درصدی ملزم هستند تا 110 هزار تومان مزایای انگیزه‌ای مازاد بر حداقل حقوق را بپردازند.

زدا تصریح کرد: از 30 درصد حق بیمه ، 23 درصد آن را کارفرما و 7 درصد آن را کارگر و 3 درصد دیگر را دولت پرداخت می‌کند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در پایان گفت: مزایای انگیزه‌ای اکنون 110 هزار تومان بن خواروبار و 20 هزار تومان حق مسکن است که به سهم هر کارگر ماهیانه حدود 9 و کارفرما حدودا 29 هزار تومان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار