رئیس جامعه بین المللی صلیب سرخ از وخیم تر شدن اوضاع انسانی در یمن در پی حمله های هوایی عربستان سعودی به این کشور خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پیتر مورر، رئیس جامعه بین المللی صلیب سرخ با اشاره به اینکه یمن از گذشته نیز کشوری فقیر بوده است تاکید کرد از زمان آغاز حمله های هوایی عربستان به این کشور، همه زیر ساخت های اجتماعی از جمله دستگاه بهداشت و درمان، نظام اقتصادی و اجتماعی که از قبل با مشکل روبرو بوده به شکلی روز افزون در حال تخریب شدن است. 

وی افزود: "چیزی که هم اکنون شاهد آن هستیم بدتر شدن اوضاع برای غیر نظامیانی است که از یک سو به شدت در معرض آسیب های حاصل از درگیری ها قرار دارند و از سوی دیگر حمله های هوایی به بیمارستان ها و نهاد های غیرنظامی شرایط موجود را هر روز بدتر می کند."

رئیس صلیب سرخ با اشاره به پیامدهای از هم پاشیده شدن نظام اجتماعی یمن در میان مدت و دراز مدت گفت: "این پیامد ها روز به روز آشکارتر می شود و هم اکنون شاهد آن هستیم که دستگاه درمانی دارد از بین می رود، بیمارستان ها نابود می شوند و دیگر امکان خدمت رسانی به مردم را ندارند و برنامه واکسیناسیون به کلی تعطیل شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مردم به علت دسترسی نداشتن به خدمات درمانی، دارند از بین می روند، تاکید کرد: "قطعا همین طور است. حمله های هوایی به بیمارستان ها بسیار شدید است.  بسیاری از بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی دیگر کارایی ندارند. تعداد کمی هم که باقیمانده اند با کمبود شدید تجهیزات، دارو، برق و اکسیژن روبرو هستند. 
رئیس سازمان صلیب سرخ جهانی در پایان تاکید کرد: حمله های هوایی عربستان سبب شدت گرفتن بحران انسانی در یمن شده و بسیاری از پزشکان، پرستاران و کارکنان بخش بهداشت و درمان دست از کار کشیده اند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار