سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از سوی اعضای کمیسیون آموزش مجلس، پنج ایراد به قوانین استخدام و جذب نیرو در آزمون آموزش و پرورش وارد شد.

"عبدالوحید فیاضی" سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز(18 مرداد) کمیسیون آموزش، اظهار داشت: در این جلسه تصمیم گرفته شد، هفته آینده جلسه‌ای با وزیر علوم و کمیسیون اصل نود درخصوص تعیین تکلیف وضعیت بورسیه‌ها برگزار شد.

وی به دیگر موضوعات مطروحه در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره کرد و گفت: در این جلسه با معاونان آموزش و پرورش درباره استخدام 5 هزار نفر معلم که قرار است اجرایی شود صحبت و 5 ایراد به قوانین این استخدام و جذب نیرو وارد شد.

فیاضی ادامه داد: مثلا جذب نیرو در هر منطقه و شهرستان متناسب با نیاز آن منطقه نیست و جای تعجب دارد که متولیان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند این جذب متناسب با نیاز صورت می‌گیرد! مثلا منطقه‌ای که مازاد نیرو دارد در همان رشته نیرو جذب می‌کند و یا با وجود آنکه برای نیروهای پیش‌دبستانی‌ اولویت قائل شده‌اند اما ابهامات بسیاری دیده می‌شود. به همین دلیل اکثر داوطلبان نمی‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.     

وی افزود: برگزاری آزمون مشترک برای مربیان پیش‌دبستانی‌ ضمن خدمت، با دیگر نیروها از نظر اعضای کمیسیون قابل توجیه نیست، همچنین داوطلبان با حضور درسایت آموزش و پرورش جهت ثبت نام باید قبل از این کار مبلغی معادل 48 هزار و پانصد تومان را واریز کنید که به این موضوع نیز ایراد وارد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: مقرر شد معاونان و مشاوران وزیر آموزش و پرورش با بررسی ایرادهای وارده نتیجه آن را به کمیسیون ارجاع دهند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فیاضی ، مجلس ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار