آلمان عامل اصلی بی‌نظمی در حوزه یورو

تحلیلگر ارشد بانک "بادر" مشکل اصلی حوزه یورو را نقض قوانین بوسیله آلمان می‌داند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تحلیلگر ارشد بانک "بادر" مسئله اصلی حوزه یورو را نقض قوانین بوسیله آلمان اعلام کرد. به گزارش روزنامه دی‌دبلیو‌ان، آلمان یکی از کشورهایی است که به مدت 5 سال قوانین حوزه یورو را نقض کرده است؛ ولی هیچ جریمه‌ای پرداخت نکرد.

در این روزنامه آمده است، بحران یونان موردی عجیب نیست بلکه نبودن نظم درون حوزه یورو را نشان می‌دهد. در ابتدا کشورهای اروپای شمالی بویژه آلمان ورود به حوزه یورو را به شرط رعایت قوانین محکم این حوزه پذیرفتند. در واقع پنج سال آغازین این گروه خوب بود و کشورهای جنوبی شاهد توسعه اقتصادی خود بودند؛ اما این روند ادامه پیدا نکرد و بدهی کشورها به مرور افزایش یافت.

طبق گزارشات این روزنامه، بین سالهای 2001 تا 2005 آلمان 5بار قوانین مربوط به بدهی‌های دولت‌ها را نقض کرد؛ اما هیچ جریمه‌ای پرداخت نکرد و به کمک ایتالیا، فرانسه و یونان توانست از اعمال تحریم‌ها در امان بماند. از آن زمان رعایت قوانین بی‌معنا شد و بی‌نظمی در این گروه بالا گرفت که به بحران اقتصادی یونان منجر شد. به پیش‌بینی روزنامه دی‌دبلیو‌ان اگر نقض قوانین در حوزه یورو ادامه پیدا کند این حوزه عمر کوتاهی خواهد داشت.


انتهای پیام/ 
    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار