یونان برای خروج از حوزه یورو آماده می‌شود

دولت یونان در حال بررسی طرح سری خروج از حوزه یورو در صورت لزوم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز؛ درحالیکه نزاع داخلی میان دولتمردان یونانی برای چگونگی حل بحران اقتصادی این کشور وجود دارد؛ برخی منابع از مذاکرات مخفی مقامات آتن برای بررسی احتمال خروج از حوزه یورو خبر می‌دهند.


"یانیس واروفاکیس،" وزیر دارایی پیشین یونان، اخیرا مدعی شد برنامه احتمالی در دست بررسی است تا یک سامانه بانکی جایگزین در این کشور راه اندازی شود. این سامانه جدید به یونان فرصت می‌دهد در صورت نیاز از واحد پولی مشترک در اروپا استفاده نکند و یک بار دیگر از واحد پول سابق این کشور برای مبادلات تجاری بهره برد.

این پیشنهاد از سوی "الکسیس سیپراس،" نخست وزیر یونان، مطرح شده است و "طرح ب" نام دارد. البته "سیپراس" هنوز اجازه علنی شدن این طرح و یا اجرایی شدن آن را نداده است.


"واروفاکیس" در حالی پرده از برنامه مخفی دولت آتن برداشت که وام‌دهندگان خارجی برای نگه‌ داشتن یونان در حوزه یورو طرح‌های زیادی پیشنهاد داده‌اند. نمایندگان وام‌دهندگان خارجی به آتن سفر کرده‌اند تا برنامه باقی ماندن یونان در حوزه یورو را دنبال کنند. بسته جدید کمک مالی به یونان قبل از 20 اوت (29 مرداد) در اختیار آتن قرار می‌گیرد. یونان نیز متعهد شده است اقساط وام 3.2 میلیارد یورویی را در زمان از پیش تعیین شده بپردازد.

طرح جدیدی که "واروفاکیس" از آن سخن می‌گوید بدون شک موجب خوشحالی وام‌دهندگان خارجی نمی‌شود زیرا آنها تمام تلاش خود را بکار بسته‌اند تا از خروج یونان از حوزه یورو جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار