مسئولین شرکت گوگل در ادامه تلاش برای رسیدن به طول عمری بالا برای انسان‌ها سایتی با هدفی عجیب راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک شرکت خصوصی با همکاری شرکت گوگل در حال جمع‌آوری داده‌های ژنتیکی و DNA مردم از سراسر جهان است. 

گفتنی است، سایتی به نام Ancestry.com با حمایت شرکت گوگل به جمع‌آوری کدهای ژنتیکی افراد عضو شده در سایت می‌پردازد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، شرکت مجری این سایت اعلام کرده است قصد دارد تا با تحقیق در خصوص الگوهای ژنتیک از داوطلبان داروهایی مخصوص برای افزایش طول عمر در افراد پیدا کند. شرکت گوگل اعلام کرده قصد دارد راهی برای مقابله با پیری ژنتیکی پیدا کند. 

سایت Ancestry.com به عنوان بزرگترین بانک گرد آورنده شجره‌نامه در جهان شناخته شده و از زمان راه‌اندازی تا به حال بیش از یک میلیون نفر عضو ثابت داشته است. 

کارشناسان امیدوارهستند با شناسایی نقش ژنتیک در خانواده‌هایی که به صورت موروثی طول عمر بالا دارند بتوانند در نهایت داروی افزایش طول عمر بسازند.

شرکت گوگل به عنوان اسپانسر و شرکت گرداننده سایت Ancesry به طور رسمی هزینه سرمایه گذاری در این طرح را عنوان نکرده‌اند اما بر اساس آمارها تا به حال مبلغ 730 میلیون دلار برای این پروژه سرمایه گذاری شده است.

در طرح‌های آتی سایت Ancesry.com در نظر دارد حتی سوابق پزشکی اعضا را به داده‌های ژنتیکی و سابقه تاریخی خانواده‌ آنها اضافه کند.

کارشناسان اعلام کرده‌اند این سایت یکی از سریع‌ترین پایگاه‌ داده ژنتیکی در حال رشد است و یک تیم قوی از دانشمندان رشته ژنتیک و مهندسین کامپیوتر کار تحلیل داده‌ها و استخراج آنها را بر عهده دارند.

با وجود اینکه افزایش طول عمر به عوامل مختلفی چون شیوه و سبک زندگی، تغذیه و استرس بستگی دارد اما جنسیت، قومیت و فاکتورهای ژنتیکی نیز در آن تاثیر فراوان دارند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Arab Emirates
ژیار بامشاد
۲۳:۲۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
چگونه شجره نامه ی خود را پیدا کنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۱۵:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
تو گوگل بزنید شجره ساز یه وب سایت ایرانی هست برای این کار