رئیس سازمان حج و زیارت به منظور بررسی میدانی وضعیت امنیتی سوریه برای اعزام زائران امروز (یکشنبه) به این کشور سفر می‌کند.

بررسی وضعیت امنیتی سوریه برای آغاز اعزام‌ زائرانسعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به احتمال از سرگیری اعزام زائران به سوریه اظهار داشت: با توجه به تقاضای زیاد علاقمندان به سفر زیارتی به سوریه و درخواست‌های آنان به سازمان حج و زیارت مبنی بر اینکه آیا امکان اعزام به سوریه وجود دارد، بررسی اوضاع امنیتی سوریه در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس هیئتی برای بررسی وضعیت امکانات و همچنین وضعیت امنیتی سوریه امروز به این کشور سفر می‌کنند.

اوحدی به اجلاس بزرگ فرهنگی مبارزه با تررویسم که با حضور جنتی وزیر ارشاد در سوریه تشکیل شد اشاره و تاکید کرد: وزیر ارشاد در جریان این اجلاس مذاکراتی با مقامات سوری در خصوص وضعیت اعزام به منظور سفر زیارتی داشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: از این رو سازمان حج و زیارت با حضور در سوریه و برداشت میدانی وضعیت اعزام را بررسی خواهد کرد تا در صورت حصول اطمینان با طی فرآیند قانونی و مشورت با شورای امنیت از سر گیری اعزام ها صورت پذیرد.

اوحدی در خصوص زمان از سر گیری اعزام به سوریه گفت: با توجه به در پیش رو بودن حج تمتع قطعا اعزام‌ها قبل از ایام حج انجام نمی‌شود و  در صورت تصمیم گیری برای اعزام به سوریه تاریخ اعزام‌ها به بعد از حج تمتع موکول خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
یعنی واقعا در شرایطی که عربستان داره بیشترین دشمنی ها رو با ایران و شیعیان میکنه درسته که مردم به حج تمتع برن؟! بهترین کار تحریم کردن این وهابیهای جنایتکاره.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۵:۰۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
بهتره در مورد اعزام به حج تمتع فکری کرد و جلوی رفتن مردم ایران به کشوری که دشمن شماره یک کشور ایران است را گرفت....عزت و شرف واجب تر از حج است...
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۵:۰۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
درحال حاضر کشور سوریه خطرناک ترین و نا امن ترین کشور جهان در سال 2015 میباشد اعزام زائران در این شرایط نا امن درست نیست.
Spain
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
خدازائران راکمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۱۹ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
بایدهمچنان آنهاراتحریم کنیم
آخرین اخبار