معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه گفت: ما برای جلوگیری از مشکلات بعد از اوباما بخشی را برای استمرار توافق تعبیه کردیم.

تخت روانچی: بعد از به گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،نشست بررسی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  با حضور "محمدجواد ظریف" وزیر امورخارجه کشورمان، "علی‌اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی، "سید عباس عراقچی" معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و "مجید تخت روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و با حضور صادق خرازی سفیر اسبق ایران در پاریس توسط سایت دیپلماسی ایرانی در محل روزنامه اطلاعات آغاز شد.

تخت روانچی در این نشست اظهار داشت: ما از ابتدای مذاکرات تاکید داشتیم این توافق چه در حوزه ما و چه در حوزه طرف مقابل به شخص متکی نباشیم.

وی ادامه داد: دولت ایران با 6 دولت مذاکره کرد و اینکه در اجرا ممکن است با مشکلاتی مواجه شود طبیعی است و در متن توافق دیدیم کمیسیون مشترک به مشکلات مطرحه اگر پیش آید رسیدگی می کند اما اصل بر یک توافق اجرایی بوده و ما برای جلوگیری از مشکلات بعد از اوباما بخشی در توافق داریم که این اجرا به صورت مستمر خواهد بود.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه تصریح کرد: براساس توافق دولت امریکا متعهد است به صورت مستمر اجرای تحریم ها را متوقف کند و طبیعتا یک وظیفه مضاعف ایجاد میکند که براساس حقوق بین الملل این تعهد را اجرا کنند و اگر شخصی نقض کند میشود نقض فاحش توافق و باید بر اساس سیستم موجود در توافق کار پیش میرود.

تخت روانچی اضافه کرد:  بسیار ور از دهن است که یک نفر در امریکا و سایر کشورها بعد از مدتی توافق را بهم بزنتد چراکه اگر بدون بهانه توافق بهم بزنند در سطح بین الملل معلوم میشود چه کسی سعی دارد کار را بهم بزند و در برابر  کل کشورهای سازمان ملل قرار میگیرد و این یک فشار سیاسی بالای ی را ایجاد میکتد که  قطعا در آن موقع خود دولت امریگا منزوی خواهد شد و ما خودمان شرکای اقتصادی مان را انتخاب میکنیم.

وی تاکید کرد: مذاکره با شش کشور کار سختی است و جز قدرت های بزرگ دنیا هستند و خود نفس مقابل نشست ن مقابل این کشورها کار سختی است به حمدالله به یاری خدا و دعای مردم و با تخصص دوستان در تیم مذاکراتی به نتیجه رسید و طرف مقابل ما حس کرد با تیمی مذاکره میکند که نمیتوان د در آن اختلافی ایجاد کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوباما ، توافق ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار