معاون مطبوعاتی در جمع خبرنگاران:

امتیازات مالی و معنوی وزارت ارشاد برای خبرنگاران محقق

انتظامی با این خبر خوش که روزنامه‌نگاران پژوهشگر از حمایت‌های مادی و معنوی برخوردار می‌شوند، اصحاب رسانه را تشویق به تحقیق و پژوهش کرد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در روز خبرنگار گفت: رسانه‌ها به جهت اینکه نماینده افکار عمومی هستند و اطلاعات را منتقل و منعکس می‌کنند نقش مهمی دارند.
 
وی در خصوص سوال خبرنگار ما گفت: باشگاه خبرنگاران هم در حوزه مختلف خبری و با موضوعات مختلف فعالیت می‌کند که ضمن تبریک برای همه خبرنگاران آرزوی موفقیت دارند.

انتظامی بیان کرد: این روز که به خاطر شهادت شهید صارمی روز خبرنگار نامیده شده بهانه‌ای است برای توجه به این سربازان گمنام که به این طریق مسئولان از آن‌ها تشکر کنند. خبر خوشی که می‌خواهم به خبرنگاران و اصحاب رسانه بدهم این است که تصمیم گرفته شده برای خبرنگارانی که در طول سال یک موضوع خاص را به صورت تحقیقاتی دنبال می‌کنند حمایت مادی و معنوی در نظر گرفته شود که این کار باعث ارتقای سطح خبرنگاری می‌شود.

وی در خصوص این موضوع توضیح داد: خبرنگاران چه در سطح آماتور چه در رده حرفه‌ای می‌توانند آثار خود را در سایتی که در نظر گرفته شده بگذارند و در آن ترکیبی از نمایندگان صنوف و اساتید پیشکسوت و مدیر کل مطبوعات با توجه به شاخصه‌ها به بررسی آن‌ها خواهم پرداخت.

انتظامی همچنین عنوان کرد: در زمینه حق دسترسی آزاد به اطلاعات نه فقط در وزارت ارشاد بلکه در تمام دستگاه‌هایی که خدمات عمومی را ارائه می‌کنند این موضوع به صورت قانون در آمده و باید برای ارائه اطلاعات با اصحاب رسانه همکاری شود.

وی ادامه داد: برخی از مسؤلان باور ندارند که اطلاعات نزد آن‌ها امانت است. به نظر من این یک قانون انقلابی است که به دنبال آن خبرنگار برخی از اطلاعات را نیز کشف می‌کند.

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: چند روز پیش بحث رسانه‌های خارجی مطرح بود که در آن به هر رسانه مجوز می‌دهند و اطلاعات این خبرنگاران و نشریات روی سایت‌ها قرار می‌گیرد. با استفاده از این روش سابقه و صلاحیت افراد ثبت و ضبط می‌شود و امکان پیگیری تخلفات و فعالیت‌های خبرنگاران نشریات خارجی وجود دارد.

وی با اشاره به اشکالاتی که در مورد بیمه خبرنگاران وجود دارد گفت: رسانه‌هایی که لیست بیمه‌ای نداشته باشند از خدمات این معاونت برخوردار نمی‌شوند که از جمله آن‌ها دعوت رسانه‌ها از مدیران مطبوعاتی و حضور در نمایشگاه مطبوعات و... است. ضمن اینکه اگر در رسانه‌های مختلف یا نشریه خودتان خبرنگاری را می‌شناسید که با وجود فعالیت تمام وقت و بیش از شش ماه بیمه ندارد به ما معرفی کنید تا بیمه آن‌ها انجام شود.

وی در پایان گفت: 5600 نفر از این طریق بیمه شدند و هدف ما این است که خبرنگاران دغدغه بیمه و امنیت شغلی نداشته باشند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار