دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران برای حمایت از طرح های علمی مرکز تحقیقات کردستان شناسی در سنندج اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو که برای شرکت در جشنواره ادبیات کودکان په پووله به استان کردستان سفر کرده بودبعد از اختتامیه این جشنواره از مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم بازدید کرد.

سعدالله نصیری در این بازدید اقدامات و فعالیت های مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد سنندج را مطلوب ارزیابی کرد .

وی از‌‌ طرح‌های تحقیقاتی در دست تدوین در دپارتمان های مرکز تحقیقات کردستان شناسی تقدیر کرد و افزود: ایجاد چنین مراکزی برای جبران خلا علمی و تاریخی حوزه شناسایی شرق از زاویه دید اصلح شرق شناسان بومی و مفاخر علمی خودی، برای بی نیازی از نتایج گمراه کننده تحقیقات غربیان امر بسیار حائز اهمیتی است.

نصیری بر ضرورت برقراری پیوندهای سازنده و بیشتر در میان نهادهای فرهنگی و مراکز علمی و تحقیقی و هماهنگی برای آماده سازی زمینه مشارکت در موضوعات پژوهشی که قابلیت همکاری و حمایت داشته باشند تاکید کرد و گفت: به شرط تدوین و ارسال طرح‌های توجیهی کامل علمی با عناوین فاخر به دفتر یونسکو که مقدمه ای برای ترغیب به مشارکت و تصویب نهایی در جهت تامین اعتبار حمایتی از این نوع فعالیت‌ها است، آمادگی کامل داریم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران بیان کرد: این کمیسیون زمینه ساز بررسی موارد در ادارات تابعه دفتر یونسکو در ایران بوده و برای تامین پوشش حمایتی و انعکاس و ثبت نتایج آنها در صحنه جهانی توسط یونسکو از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: حمایت ، طرح ، علمی ، یونسکو ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.