معاون مطبوعاتی در بزرگداشت روز خبرنگار/1

دولت مدعی آزادی مطبوعات است

دولت مدعی آزادی مطبوعات است و باید حق دسترسی آزاد اطلاعات برای رسانه‌ها فراهم شود چون جزو ابزار کار رسانه‌ها است.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم روز خبرنگار با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین انتظامی معاونت مطبوعاتی پیشکسوتان عرصه رسانه و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت آیاتی از قرآن کریم مجری برنامه که یکی از اهالی رسانه و طنزپرداز است با قرائت شعر طنز به اهالی رسانه و وزیر ارشاد خیر مقدم گفت و از حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت به سخنرانی کرد.

انتظامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه و تبریک روز خبرنگار گفت: مسائل روزنامه‌نگاری و روزنامه‌نگاران به دو بخش حقوقی و رفاهی تقسیم می‌شود که در این جریان مسائل حقوقی مهمتر است.

وی افزود: تشکلهای مطبوعاتی باید در طراحی و اجرای راه حل مشکلات اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران گام بردارند و در این صورت است که فعالیت آنها اهمیت پیدا می‌کند.

انتظامی بیان کرد: در حوزه رسانه‌ها نباید شعار داده شود چون هر چقدر شعارهایی که گوش همه ما از آنها پر کرد ادامه یابد مشکلات همچنان بر جای خواهد ماند شعارها باید اجرایی و عملی شوند تا مسائل رفع شود.

وی با اشاره به اهمیت هم‌پیمانی و اتحاد اهالی رسانه با همدیگر گفت: باید روش غیر پوپولیسمی را دنبال کنیم و اهداف و سیاستها به نفع روزنامه‌نگارها باشد. مسئله‌ای مثل بیمه خبرنگاران و حل مسائل مربوط به ارتباط آنها با سازمان تامین اجتماعی است بسیار مهم بوده و مسئله دیگر آزادی مطبوعاتی است.

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در پایان با اشاره به اینکه دولت مدعی آزادی مطبوعات است، گفت: با توجه به این ادعا باید حق دسترسی آزاد اطلاعات برای رسانه‌ها فراهم شود چون جزو ابزار کار رسانه‌ها است و خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با این حق به راحتی می‌توانند اطلاعات دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند برای نخستین بار است که وزیر ارشاد در دوره خود در تمام جلسات هیئت نظارت بر مطبوعات حضور دارد و در این جلسه نیز تا پایان همراهی می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار