خبرگزاری عربستان از کشته شدن یک سرباز سعودی در گلوله باران مناطق مرزی یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی عربستان روز گذشته اعلام کرد یک سرباز سعودی در گلوله باران مناطق مرزی یمن کشته شد.
در بیانیه ائتلاف سعودی آمده است: یکی از نیروهای گارد ملی عربستان پس از اصابت خمپاره ای به نجران در جنوب عربستان کشته شد.

از سوی دیگر، شبکه خبری العربیه اعلام کرد هیئتی 5 نفره از نیروهای انصارالله برای رسیدن به راه حلی سیاسی درباره بحران یمن، صنعا را به مقصد عمان ترک کرد. این شبکه اعلام کرد این هیئت با هواپیمایی عمانی و در چارچوب تلاشهای "اسماعیل ولد شیخ احمد،" فرستاده سازمان ملل در امور یمن، به مسقط، پایتخت عمان سفر کرد. العربیه اعلام کرد اعضای این هیئت 5 نفره از رهبران انصار الله شامل "محمد عبدالسلام، مهدی المشاط، حسین العزی، محمد عبدالله صالح، برادر زاده علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن و قاسم سلام بوده اند.

همچنین عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی با همتای ایتالیایی خود در رم مدعی شد حل بحران یمن تنها از مسیر سیاسی و مفاد کنفرانس گفتگوی ملی، طرح شورای همکاری خلیج فارس و قطعنامه های بین المللی امکان پذیر است.

وی گفت: ما همچنان معتقدیم تنها راه حل بحران یمن، راه حل سیاسی مبتنی بر گفتگوی ملی، طرح شورای همکاری خلیج (فارس) و قطعنامه 2216 شورای امنیت است. وی در ادامه ادعاهای خود افزود: حوثی ها بخشی از ملت یمن بوده و در آینده یمن دارای نقش هستند؛ اما نمی توانند دارای نقشی ویژه باشند.
در خبری دیگر، شبکه خبری پرس تی وی گزارش داد نیروهای یمنی موفق شدند یک تانک عربستان را در جیزان عربستان منهدم کنند. این شبکه گزارش داد برخی تجهیزات نظامی عربستان نیز پس از حمله نیروهای انصارالله به پایگاهی نظامی در جیزان در ساعات اولیه صبح امروز منهدم شد.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه روز گذشته به نقل از برخی منابع نظامی مدعی شد 17 غیر نظامی در 24 ساعت گذشته بر اثر مین هایی که نیروهای انصارالله حین عقب نشینی از استان لحج در جنوب یمن کار گذاشتند، کشته شدند. این منابع مدعی شدند بیشتر این غیرنظامیان هنگام بازگشت به خانه هایشان، به خصوص در شهر حوطه، مرکز استان لحج کشته شدند. شبکه اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد در درگیری نیروهای انصارالله با شبه نظامیان هوادار منصور هادی در تعز، 15 نفر از نیروهای انصارالله به شهادت رسیدند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار