بالاترين فركانس DDR4 + سند

تب و تاب شرکت های تولید کننده برای ارائه حافظه رم DDR4 با فرکانس بالاتر نسبت به رقبا بسیار داغ است و این رقابت در اورکلاک حافظه ها نیز دیده می شود.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمپانی جی اسکیل یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید حافظه رم است که تیم اورکلاک منسجم و قدرتمندی در اختیار دارد که بارها رکورد فرکانس حافظه را به نام خود به ثبت رساندند. پس از معرفی حافظه های DDR4 و امکان تولید محصولاتی با فرکانس بالاتر نسبت به نسل گذشته، قابلیت بالای چیپ ست های DDR4 برای اورکلاک سبب گردید تا تیم اورکلاک جی اسکیل تلاش ویژه ای برای در اختیار داشتن رکورد فرکانس حافظه انجام دهند. به نظر می رسد با تلاش بیشتر امکان سبقت کردن فرکانس حافظه رم از فرکانس پردازنده فراهم شود و با توجه به رکورد جدید جی اسکیل، چنین اتفاقی در آینده نزدیک رخ خواهد داد.


بالاترين فركانس DDR4 + سند


در حال حاضر بالاترین فرکانس پردازنده در حالت توربو در اختیار پردازنده هشت هسته ای AMD FX-9590 با سرعت 5 گیگاهرتز می باشد که این میزان در حالت پیش فرض برابر با 4.7 گیگاهرتز تعیین گردیده است. در جدیدترین رکورد شکنی تیم اورکلاک جی اسکیل توسط Chi-Kui Lam، فرکانس حافظه رم DDR4 سری Ripjaws 4 به 4795.8 مگاهرتز افزایش یافته که حدود 100 مگاهرتز بیشتر از فرکانس پردازنده FX-9590 در حالت پیش فرض است. با بهینه سازی های صورت گرفته در بخش چیپ ست و اسلات های حافظه مادربرد های Z170، به نظر می رسد که دست یابی به فرکانس 5 گیگاهرتز و حتی بالاتر برای حافظه های رم DDR4 فراهم شود. برای ثبت این رکورد از مادربرد ASRock Z170 OC Formula، پردازنده اینتل Core i7-6700K و خنک کننده نیتروژن مایع برای کنترل حرارت چیپ ست های حافظه به کار رفته در حافظه Ripjaws 4 استفاده گردیده است. چیپ ست حافظه های سری Ripjaws 4 همگی ساخت کمپانی سامسونگ هستند تا این شرکت کره ای نشان دهد در بخش حافظه قدرت بالایی دارد.



بالاترين فركانس DDR4 + سند



منبع: سخت افزار

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
وای خدای من DDR4 دیگه چه هیولاییه ؟
فک کنم بهترین نوع رم در دنیا باشه
آخرین اخبار