رییس شورای زکات کشور گفت: خوشبختانه استان کردستان یکی از برترین استان های کشور از لحاظ پرداخت زکات بوده و همدلی و هم زبانی بالایی میان دولتمردان و مردم استان در این خصوص وجود دارد.

کسب رتبه برتر کردستان در حوزه زکات نماد عینی همدلی بین دولت و ملت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،آیت الله حسن عالمی گفت : همه انبیای الهی زکات را به عنوان یکی از وظایف و تکالیف برای امت خود تبلیغ کرده اند.وی افزود: در بیش از 50 آیه قرآن مبحث زکات مطرح شده است و پرداخت زکات از تضیع اموال شخص پرداخت کننده جلوگیری می کند.

آیت الله عالمی افزود : خوشبختانه استان کردستان جزو برترین استان های کشور و شهرستان مریوان برترین شهرستان کشور در پرداخت زکات بوده و اگر بخواهیم زکات را چنان که لازم است عملیاتی کنیم نیازمند تلاش هرچه بیشتر ماموستایان و روحانیون منطقه هستیم.

رییس شورای زکات کشورافزود : در سال گذشته 16 میلیارد تومان زکات توسط کردستانی ها پرداخت شده است و هرچند این مهم مردم متدین کردستان را در زمره استان های برتر کشور قرار داده است اما این میزان تنها در حدود یک پنجم کل زکاتی است که باید در استان جمع آوری شود.

آیت الله عالمی افزود: باید مدیریت صحیح بر زکات صورت گیرد و این مدیریت در زمانی محقق خواهد شد که زکات پرداختی در یک جا جمع شود.

آیت الله عالمی گفت: زکات حق حاکمیت است و در این مسیر نیز نباید به دولت فشار آوریم که معادل خود را پرداخت کند.

او از نگاه ویژه استاندار کردستان در خصوص پرداخت وصول معادل زکات تقدیر کرد و گفت: این مهم نشان از وجود همدلی و هم زبانی عینی در بین مردم و مسوولان در استان کردستان است و در کمتر جایی از کشور وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.