تعداد هواداران تیم های پرطرفدار پایتخت در هر بازی کمتر از گذشته می‌شود، به طوری که در آخرین دربی مفصل قبل ، تنها 60 هزار هوادار در ورزشگاه حضور داشتند .

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خرنگاران جوان تعداد هواداران تیم های پرطرفدار پایتخت در هر بازی کمتر از گذشته می‌شود به طوری که در آخرین دربی مفصل قبل ، تنها 60 هزار هوادار در ورزشگاه حضور داشتند. این در حالی است که در گذشته برای هرکدام از دو تیم صد هزار هوادار در ورزشگاه حاضر می شد.

دلایل گوناگونی برای کم شدن هواداران وجود دارد که از جمله آن می‌توان به فروش اینترنتی بلیت بازی ها، برگزاری بازی ها در روز های غیر تعطیل ، ضعیف بودن امکانات ورزشگاه ها، کاهش سطح کیفی رقابت های لیگ ناکامی های اخیر فوتبال در رده های مختلف سنی، افزایش قیمت بلیت ها وپخش تلویزیونی رقابت های خارجی نام برد.

محمد مهدی نبی دبیر فدراسیون فوتبال در آخرین جلسه ای که در خصوص دلایل کاهش هواداران فوتبال برگزار شد گفت: باید برای این موضوع یک کار پژوهشی انجام شوذ وهواداران فوتبال ملی ما نباید به خاطر نتیجه نگرفتن تیم ددست از حمایت هایشان بردارند.

در ادامه دبیر فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهار نظری که فضای بد وامکانات نامناسب ورزشگاه ها را یکی از دلایل حاضر نشدن هواداران دانست گفت: در فوتبال هر چقدر برای هواداران وجوانان هزینه شود کم است. امکانات وتجهیزات ورزشگاه ها باید مناسب شود ولی فدراسیون فوتبال مسئول این کار نیست. چون وظیفه فدراسیون مشخص است و برای کارهای سخت وساز وعمرانی بودجه ای ندارد که چنین کاری انجام دهد.

در کشور های دیگر شهرداری ها ورزشگاه می‌سازند ودر اختیار باشگاه ها قرار می‌دهند.
نبی در ادامه افزود: برگزاری بازی های لیگ در روز های میانی هفته باعث می‌شود که برخی مشاغل نتوانند در ورزشگاه  حاضر شوند واین گونه به نظر می رسد که ما هواداران را فراری داده ایم.

در ادامه این نشست تهرانی که در این جلسه حاضر بود در خصوص کم شدن هواداران فوتبال گفت: ما معتقدیم که مردن مانند گذشته به فوتبال ملی وباشگاهی علاقه مندند ولی موضوع هایی مانند دعوا بین هواداران لیدرها، فحاشی باعث می‌شود ذهنیت مردم نسبت به فوتبال وهواداران تغییر کند که البته رسانه ها وصدا وسیما برای حل این مشکل باید کمک کنند.

همچنین سعادتی  رئیس کانون هواداران استقلال در خصوص این مشکل گفت: جامعه فوتبال به عنوان بخشی از جامعه ایران وکشور است  که بخشی از مشکلات آن نیز از مشکلات کشور ناشی می‌شود. ما در بسیاری از موارد نتوانسته ایم نیاز های جامعه را تأمین کنیم.

همچنین سعادتی در ادامه به برگزاری تمام بازی های ملی در تهران  انتقاد کرد و گفت: بهتر است برای حضور بیشتر هواداران در ورزشگاه ها ، بازی های نلی امید را در شهر هایی مانند سنندج وزاهدان برگزار کرد نه در ورزشگاه خالی آزادی . همچنین می توان مانند سال های دور بازی های  دوستانه تیم ملی وکقدماتی جام جهانی ومقدماتی جام ملت ها را در شهر های دیگر برگزار کرد.
اما کم شدن هواداران در ورزشگاه ها تنها به همین موضوع های اساسی و ریشه دار ختم نمی شود.

یکی از مهمترین مسائلی که در چند سال گذشته تأثیر زیادی در کم شدن هواداران فوتبال داشته افزایش قیمت بلیت هاوفروش اینترنتی آن هاست.

محمد مهدی نبی سال گذشته در واکنش به این موضوع گفته بود که در فصل آینده تعداد بلیت های گیشه ای بیشتر می‌شود اما جنین نیست وامسال هم تمام بلیت های ورزشگاه آزادی اینترنتی است.

در انتها می توان نتیحه گرفت که هر روز باید شاهد خالی تر شدن صندلی ورزشگاه ها بود.

در رابطه با همین موضوع حمید درخشان سرمربی سابق تیم پرسپولیس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ، به دلایل کاهش هواداران فوتبال اشاره کرد و گفت: پایین بودن کیفیت بازی ها بسیار تأثیر گذار است همچنین تعداد گل های ردوبدل شده در یک بازی در جذب تماشا تماشاچی تاثیر زیادی دارد وبه همین دلیل دردوربین های زیادی برای تشخیص گل کار کذاشته می‌شود وهمه تلاش می کنند که تماشاچی بهتر گل ها را ببیند .

حمید درخشان در ادامه افزود : فوتبال اسپانیا را نگاه کنید در یک بازی ممکن استن یک تیم پنج گل بخورد ولی دست از حمله وبازی زیبا نمی کشد.اما در ایران این گونه نیست وتیم ها بیشتر به دنبال امتیاز هستند اگر شده تمام بازی را می‌ایستند و دفاع می کنند که یک امتیاز کسب کنند.

در بیشتر کشور هابازی خای فوتبال در روز های تعطیل وانتهای هفته برگزار می‌شود ولی در ایران این گونه نیست وبرخی از بازی ها در میانه هفته و برخی دیگر درانتهای هفته برگزار می‌شود و به  همین خاطر تماشاچیانی که مشغول به کار هستند نمی‌توانند ئر ورزشگاه  حاضر شوند.  

سرمربی سایق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا در زمان بازیگری شما هم همین تعداد تماشاچی را در ورزشگاه حاضر می‌شد گفت: در زمان بازیگری شما هم همین تعداد تماشاچی در ورزشگاه حاضر می‌شد گفت: در زمان ما اصلاًً چنین نبود به خاطر دارم در یک بازی با تیم راه آهن که در میانه جدول حضور داشت بیش از 85 هزار نفر هوادار در ورزشگاه حضور داشت اما حالا حتی در دربی بیش از 50  60 هزار هوادار در ورزشگاه نیست .
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار