استقبال هواداران از بازی‌های جام ملت‌های آسیا رکورد زد

آمارهای اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان می‌دهد تعداد تماشاچیان بازی‌های جام ملت‌های آسیا تا قبل از مرحله نیمه نهایی از مرز نیم میلیون نفر گذشت.

استقبال هواداران از بازی‌های جام ملت‌های آسیا رکورد زدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، به نقل از AFC دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا دلیل استقبال چشمگیر هواداران فوتبال از بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2015 را بالا رفتن سطح کیفیت و ارائه بازی‌های زیبا توسط تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها می داند.

بر اساس این گزارش در دوره قبل جام ملت‌های آسیا 2011 که به میزبانی قطر برگزار شد در مجموع 421هوادار فوتبال با حضور در ورزشگاه‌ها، این مسابقات را پیگیری کردند اما در جام شانزدهم که به میزبانی  استرالیا برگزار می‌شود و تا قبل از آغاز مرحله نیمه نهایی بالغ بر 503هزار و 359 نفر از نزدیک شاهد انجام بازی‌ها بوده‌اند.

میانگین استقبال هوادارن از 4بازی انجام شده در مرحله یک چهارم پایانی 18هزار نفر بوده است.

داتو الکس سوسای دبیر کل کنفدراسیون فوتبال ‌آسیا گفت: انتظار استقبال نیم  میلیونی هواداران را نداشتیم اما حالا رکورد جدیدی به ثبت رسیده و بالغ بر 500هزار نفر برای تماشای بازی‌های جام ملت‌های  آسیا به ورزشگاه‌ها آمده‌اند. با رسیدن به مرحله نیمه نهایی و فینال منتظر رسیدن به رکورد‌های جدید هستیم.

لازم به ذکر است تعداد تماشاچیان تلویزیونی بازی‌های جام ملت‌های آسیا هم در کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی به رکورد بی سابقه‌ای رسید.
 
در کشور چین، فقط بازی مرحله یک چهارم پایانی میان تیم‌های استرالیا- چین بالغ بر 27میلیون و 500هزار بیننده تلویزیونی داشت. البته رکورد هر 4بازی انجام شده در بازی یک چهارم پایانی در شبکه چینی CCTV-5 به 76میلیون نفر رسید و در ژاپن رکورد 50میلیون بیننده تلویزیونی ثبت شد.

در کنار پخش زنده مسابقات فوتبال، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با افزایش بی سابقه تعداد کاربران مواجه شد و حتی صفحه تویتر AFC برای نخستین مرتبه در تاریخ راه اندازی شاهد حضور و فعالیت 1/8 میلیارد کاربر و ارائه نظرات مختلف آنان بوده است.

تماشای بازی‌های جام ملت‌های ‌آسیا از طریق یوتیوب از مرز 3/3 میلیون مرتبه گذشت و تعداد دنبال کنندگان اخبار این بازی‌ها از طریق صفحه فیس بوک AFC و ارائه دیدگاه در مورد خبرهای درج شده توسط آن 73درصد افزایش یافت.

داتو الکس معتقد است رقابت های جام ملت‌های ‌آسیا به مهم ترین رویداد ورزشی در این قاره تبدیل شده است. وی در این باره گفت: تلاش می‌کنیم هواداران فوتبال در آسیا و سراسر جهان فرصت تماشای زیباترین مسابقات فوتبال را بدهیم. با راضی نگه داشتن هواداران و ارائه بازی های تماشایی سطح فوتبال آسیا به طور خودکار ارتقاء می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هواداران ، بازیکن ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار