تاکید بان کی مون بر حمایت سازمان ملل از اتحادیه آفریقا

دبیر کل سازمان ملل متحد بر حفظ صلح و ثبات در قاره آفریقا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از آدیس آبابا، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد بر حمایت مستمر این سازمان از اقدامات محکم و راسخ اتحادیه آفریقا برای حفظ صلح و ثبات در قاره آفریقا تاکید کرد.
براساس این گزارش، اتحادیه آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد دبیر کل سازمان ملل متحد این اظهارات را در دیدار و گفتگو با اسماعیل شرجوی کمسیرصلح و امنیت اتحادیه آفریقا بیان کرد. 
کمسیر صلح و امنیت اتحادیه آفریقا به سفری کاری به نیویورک پایان داده است.
مذاکرات بین این دو مقام بر وضع مشارکت بین سازمان ملل متحد و اتحادیه آفریقا و مناقشات در آفریقا مانند اوضاع کنونی در منطقه دریاچه های بزرگ آفریقا و منطقه ساحل از جمله شمال مالی و همچنین سودان جنوبی متمرکز بود.
بر اساس این بیانیه، آنها همچنین به مسائل مرتبط با جنگ علیه تروریسم و افراط گرایی خشن در آفریقا و همچنین نتیجه گیری های هیئت سطح بالای سازمان ملل متحد در خصوص بررسی عملیات و اقدامات صلح بانی پرداختند.
در پایان این گفتگوها، دو طرف رضایت خود را از ماهیت راهبردی مشارکت اتحادیه آفریقا - سازمان ملل متحد و تمایلشان به ادامه تلاش ها به منظور تعمیق و گسترش همکاری ها بین این دو سازمان ابراز کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است دبیر کل سازمان ملل متحد بر حمایت مستمر این سازمان از اقدامات محکم و راسخ اتحادیه آفریقا برای حفظ صلح و امنیت در قاره آفریقا تاکید کرده است. 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار