تحولات یمن؛

از تلاش اتحادیه عرب برای ارسال ناظر به یمن تا حملات ارتش به پایگاه های عربستان

سازمان ملل از آمادگی اتحادیه عرب برای اعزام ناظر به یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد اتحادیه عرب تلاش دارد در صورت رسیدن به آتش بس، ناظرانی را به یمن اعزام کند.

احمد فوزی، سخنگوی سازمان ملل در ژنو تصریح کرد: دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرده این سازمان آماده است در زمان مناسب ،مسأله اعزام ناظرانی را به یمن در صورت دست یابی به آتش بس بررسی کند. فوزی این سخنان را پس از دیدار "اسماعیل ولد شیخ احمد،" نماینده سازمان ملل در امور یمن با "نبیل العربی،" دبیر کل اتحادیه عرب بیان کرد.

این نخستین باری است که اتحادیه عرب آمادگی خود را برای اعزام ناظر به یمن به منظور نظارت بر روند صلح در این کشور اعلام می کند. روز گذشته شبه نظامیان هوادار منصور هادی از بازپس گیری پایگاه هوایی "عند" و شهر حوطه از نیروهای انصارالله خبر دادند.

از سوی دیگر، شبکه خبری العربیه به نقل از فرمانده تیپ چهارم نیروهای هوادار منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن مدعی شد استان لحج بطور کامل از تسلط نیروهای انصارالله و علی عبدالله صالح، خارج شده است. یافعی در گفتگوی تلفنی با این شبکه مدعی شد: استان لحج تحت تسلط کامل ارتش هوادار منصور هادی است.

این شبکه در ادامه ادعاهای خود اعلام کرد: نیروهای انصارالله پس از شکست در لحج، از شهر ضالع نیزخارج شدند. 

همچنین شبکه یمنی المسیره اعلام کرد جنگنده های سعودی به گمرک شهر حرض، منطقه "وادی بن عبدالله" و جبل نار در استان حجه سلسله حملاتی انجام دادند. توپخانه سعودی نیز منطقه "غور غمر" در استان صعده را با 63 خمپاره گلوله باران کرد. ارتش و کمیته های مردمی نیز پایگاه سعودی "علیب" در شهر ظهران عربستان را با خمپاره، گلوله باران کردند.  ارتش و کمیته های مردمی همچنین با حمله به دو پایگاه نظامی در جیزان عربستان، خسارت های فراوانی به سربازان سعودی وارد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار