احتمال کاندیداتوری "جو بایدن" در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با استقبال کمی از سوی نزدیکان وی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  نیویورک تایمز؛ "جو بایدن،" معاون رئیس جمهور آمریکا، خود را برای حضور در رقابتهای درون‌حزبی انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور در برابر "هیلاری کلینتون،" دیگر نامزد حزب دموکرات، آماده می‌کند. قبل از آغاز این رقابت درون حزبی بسیاری از چهره‌های سیاسی نزدیک به "بایدن" نسبت به موفقیت او ابراز تردید کرده‌اند.

"جو بایدن" در دو دوره ریاست جمهوری "باراک اوباما،" معاون وی بود و اخیرا پسر ارشد خود را به دلیل ابتلا به بیماری لا‌علاج از دست داده است. دوستان وی در کاخ سفید و سنا معتقدند "بایدن" نباید در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها مقابل "هیلاری کلینتون" قرار بگیرد. عده‌ای کاندیداتوری "بایدن" را به زیان شان و جایگاه سیاسی وی می‌دانند. هرچند او در دوران معاونت ریاست جمهوری عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاشت؛ اما در برابر "کلینتون" از شانس کمتری برای پیروزی برخوردار است. ممکن است به وجود آمدن رقابت فشرده میان "کلینتون" و "بایدن" جایگاه نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را متزلزل کند. در عرصه سیاسی "جو بایدن" به داشتن شخصیتی منظبط و فداکار مشهور است. نباید رای دهندگان را میان انتخاب "کلینتون" و "بایدن" سردرگم کرد زیرا در این صورت قدرت نفوذ دموکرات‌ها بر کاخ سفید از بین می‌رود.

یکی از چهره‌های سیاسی نزدیک به "بایدن" که نامش فاش نشده است درباره اعلام کاندیداتوری وی گفت: وی در شرایط روحی نیست که او را از تصمیمش منصرف سازیم. اغلب دوستان "بایدن" به دلیل فوت پسرش سعی می‌کنند شرایط روحی وی را درک کنند و با تشویق او به انصراف از اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، غرورش را جریحه‌دار نکنند. "بایدن" 36 سال از عمر خود را در سنا و کاخ سفید سپری کرده است و حق طبیعی خود می‌داند تا شانس انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا را نیز آزمایش کند؛ اما تقویت حزب دموکرات در این انتخابات از هر منفعت شخصی دیگری بالاتر است.

هیلاری کلینتون 67 ساله در انتخابات درون حزبی دموکرات ها که فوریه 2016 (بهمن 94) آغاز می‌شود، بیشترین بخت را دارد؛ اما وجهه او بر اثر چندین پرونده خدشه دار شده است. به ویژه افشاگری‌هایی که براساس آنها او در زمانی که از سال 2009 تا 2013 (1387 – 1391 ) وزیر امور خارجه بود، یک سامانه اطلاع رسانی خصوصی ایجاد و از آن استفاده کرد، جنجال زیادی در رسانه های آمریکا به پا کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار