رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد خود را برای رقابتهای درون‌حزبی انتخابات ریاست جمهوری 2016 در برابر هیلاری کلینتون نامزد کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس دفتر جو بایدن -- معاون رئیس جمهور آمریکا -- دیدار با تامین کنندگان مالی دموکرات و حامیانش را درباره چشم انداز نامزدی در انتخابات درون حزبی آغاز کرده است.
گفته می شود مرگ پسر 46 ساله بایدن -- «بو» -- که 2 ماه پیش رخ داد ممکن است احتمالا بر تصمیمش که هنوز اتخاذ نشده است ،‌تاثیر داشته باشد. بو بایدن پدر 72 ساله اش را برای وارد شدن به دور رقابت ها تشویق کرده بود.
مایکل تورنتون، وکیلی از بوستن که از جو بایدن حمایت می کند گفت: «من نشانه هایی دارم که جو احتمالا برای نامزد شدن تمایل دارد. بایدن به من گفت پسرش می خواست که او در این رقابت ها شرکت کند.»
هیلاری کلینتون 67 ساله در انتخابات درون حزبی دموکرات ها که فوریه 2016 (بهمن 94) آغاز می شود ، بیشترین بخت را دارد. اما وجهه او براثر چندین پرونده خدشه دار شده است. به ویژه افشاگری هایی که براساس آنها او در زمانی که از سال 2009 تا 2013 وزیر امور خارجه بود، یک سامانه اطلاع رسانی خصوصی ایجاد و از آن استفاده کرد، جنجال زیادی در رسانه های آمریکا به پا کرده است.
هرچند کلینتون تا این مرحله در نظرسنجی ها بیشترین بخت را برای پیروزی دارد، سناتور مستقل «برنی سندرز» از جناح چپ حزب دموکرات بخت خوبی دارد و می تواند در انتخابات درون حزبی ایالت نیوهمپشایر تهدید کننده کلینتون باشد. سندرز سناتوری مستقل است؛ اما به دموکرات ها بسیار نزدیک است و با حمایت این حزب در انتخابات شرکت می کند.
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار