مديركل كميته امداد استان گفت: در حال حاضر ۳۴۱ كارگاه تولید فرش توسط مددجویان این نهاد در حال فعالیت است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عباس اهرابی بافندگي را يكي از اشتغال‌های موفق براي مددجويان عنوان كرد و گفت: اين امر در توانمندسازي اقتصادي مددجويان نقش مهمي دارد.

وی در خصوص برنامه های کمیته امداد جهت تقویت به ماندگاری این رشته از صنایع دستی خاطرنشان کرد:آموزش‌های سطح مقدماتی، تکمیلی، چهره به چهره و استاد شاگردی جهت قالیبافان به صورت رایگان در تمامی نقاط استان اجرا شده و یا در حال اجراست.

اهرابی دربخشي ديگر از سخنان خود در خصوص بهسازي كارگاه هاي قاليبافي گفت: برای بهسازی و تعمیر هر کارگاه قالیبافی تسهیلات خاصی در نظر گرفته شده و کارگاه‌های نیازمند به تعمیر ، احداث و بهسازی شناسایی شده و با زمان‌بندی به آن رسیدگی می شود.

وي در خصوص بيمه طرح هاي اشتغال در بخش صنايع دستي گفت: بخش اعظمی از قالیبافان فعال استان در پوشش بیمه مجریان طرح های اشتغال و بیمه قالیبافان قرار دارند وهنگام باز نشستگي از مزاياي اين بيمه بر خوردار مي شوند.

وی با اشاره به اينكه در سال جاري 322 متر مربع فرش توسط مددجويان كميته امداد خراسان شمالي بافته شده است، اظهار داشت: اشتغالزايي و توانمندسازي خانواده هاي تحت پوشش از اولويت هاي كاري اين نهاد بوده و در این راستا نیز همه ساله برنامه هاي خوبي از سوی نهاد کمیته امداد استان اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: امسال 82 تخته فرش در 322 متر مربع توسط مددجويان بافته شده كه ميزان فروش اين تعداد تخته فرش نيز يك ميليارد و 757 ميليون ريال است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.