بیرجند؛

نیمه دوم امسال ۸۰۰ دستگاه آمبولانس وارد کشور می شود

معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشورگفت: طیف قراردادی که با کشور آلمان بسته شده در نیمه دوم امسال ۸۰۰ دستگاه آمبولانس وارد کشور می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ جعفر میعادفر در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی اظهار کرد: گفت: همچنین تعداد ۸۰۰ دستگاه دیگر با ورود فناوری آمبولانس به کشور به این ناوگان اضافه خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: تا سال آینده نیز هزار و ۸۰۰ دستگاه آمبولانس جدید وارد ناوگان آمبولانس کشور می شود.

معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشورگفت: در نیمه دوم امسال و نیمه نخست سال آینده هم بحث نوسازی و هم توسعه ناوگان آمبولانس با جدیدیت دنبال می شود.

میعاد فر با بیان اینکه این آمبولانس های جدید بر اساس شاخص های پایگاه های استانی بین استان ها توزیع خواهد شد، عنوان داشت: اشخص نخست ما برای توزیع این دستگاه ها آمبولانس های با عمر بالای هفت سال خواهد بود.

وی ادامه داد : بعد از آن نیز بر اساس تعداد پایگاه ها سهیمی برای هر استان دیده می شود که به طور حتم از این دستگاه ها تعدادی سهم استان خراسان جنوبی خواهد بود.

معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، توسعه اورژانس های بیمارستانی را یکی از دغدغه های امسال این مرکز عنوان کرد و گفت: امسال در قالب طرح تحول سلامت توسعه سه اورژانس بیمارستانی در دست اجرا است.

میعاد فر اضافه کرد: کارهای اجرایی این اورژانس ها آغاز شده و با توجه به پیشرفت کارها در فازهای بعدی اعتبارات توزیع می شود.

وی با بیان اینکه امسال در بحث توسعه اورژانس های جاده ای نیز گام های موثری برداشته شده ، تصریح کرد: در همین راستا هفدهمین پایگاه اورژانس هوایی در بیرجند راه اندازی شد که تاثیر بسزایی در خدمت رسانی به مردم به خصوص در نقاط صعب العبور و دور افتاده داشت.

معاون اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، ارتقاء سطح درمان را یکی از دستاوردهای دولت یازدهم دانست و افزود: با اجرای طرح تحول سلامت میزان پرداختی از جیب مردم از ۷۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.