حضور خارجی ها و دورگه ها در تیم ملی به یکی از داغ ترین خبرها در تنیس کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سایر حوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، با وجود اینکه چند هفته ای از شکست تیم ملی تنیس در دیویس کاپ می گذرد صدای وعده و وعیدهای فدراسیون نشیان برای جبران ناکامی بالا رفته و آن ها به فکر جبران افتاده اند. شنیده ها از وقوع یک خانه تکانی در داخل فدراسیون خبر می‌دهد که به نظر سیاست های گذشته را نیز زیر پا می گذارد .

سیاست هایی که پیش از این حکایت از پشتوانه سازی برای آینده تنیس می کرد . اکنون به خبرهای نگران کننده ای تبدیل شده که از حضور خارجی ها دوررگه در تنیس ایران حکایت دارد. هرچند شاید حضور این افراد بتواند این رشته ورزشی کمک کند.

این ماجرا از زمانی آغاز شد که مجید شایسته از به خدمت گرفتن مربی خارجی برای ارتقای تنیسورها خبر داده بود و حتی شنیده ها حاکی از این بود که مربی مرد برای بانوان نیز استفاده خواهد شد. هر چند این موضوع را شایسته رد کرد و اعلام کرد مربی مرد تنها برای حضور در بخش آموزش بانوان خواهد بود نه مربیگری. اما هنوز با وجود گذشت چندین ماه خبری از این مربی نشده و معلوم نیست سرنوشت مذاکرات به کجا رسیده است.

این در حالی است که پس از شکست ایران در دیویس کاپ و سقوط به دسته سوم، کادر فنی و فدراسیون نشین ها این مشکل را به ضعف در رده های پایه تنیس نسبت دادند و این مسئله را در گرو توجه بیشتر به نونهالان دانستند که عملی شدن این قول می توانست امید را به تنیس ایران بازگرداند، اما تاکنون اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

با این وجود اکنون زمزمه هایی مبنی بر مذاکره فدراسیون تنیس با یک بازیکن دوملیتی ساکن انگلستان برای حضور در تیم ملی شنیده می‌شود و این سوال به وجود می‌آید که آیا در ایران تنیسوری که بتوان روی آن سرمایه گذاری کرد و نتیجه گرفت وجود دارد یا نه؟ آیا باید برای مقام آوری دست به دامن دو ملیتی ها شد؟

شاهرخ کشاورز کارشناس تنیس کشورمان در این خصوص گفت: اضافه کردن بازیکن دو ملیتی به تیم ملی تنیس اشکالی از نظر کارشناسان ندارد. با این که باید بسیاری از مسائل مانند رنکینگ جهانی وحرفه ای بودن وی را مورد لحاظ قرار داد اما نباید به دلیل دوملیتی بودن این بازیکن، درهای تیم ملی را به هر دلیل روی وی باز کرد. 

اکبر طاهری پیشکسوت تنیس نیز درباره اضافه کردن بازیکن دوملیتی به تیم ملی گفت: آوردن بازیکن خارجی ایده خوبی است اما فقط در کوتاه مدت برای ایران ثمره دارد وبرای پیشرفت تنیس باید سرمایه گزاری های عظیمی صورت بگیرد.

حال باید دید خارجی ها می‌توانند آسانسور تنیس ایران را تعمیر کنند یا باید همچنان شاهد بازی با راکت های شکسته در این رشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار