تیم ملی تنیس ایران بار دیگر به گروه سه آسیا سقوط کرد، اما این بار آب و هوا و طوفان بهانه جدیدی را به دست مسئولان برای جبران ناکامی داد.

نقش ابر و باد و مه و خورشید و فلک در ناکامی تنیسبه گزارش خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان: تیم های ملی ایران و کویت برای بقا در گروه دو مسابقات دیویس کاپ به میزیانی زمین شماره 6 باشگاه انقلاب به مصاف هم رفتند اما تنیس ایران بار دیگر با قبول شکست سقوط را پذیرفت و جای امتیاز میزبانی هم به نمایندگان ایران کمک نکرد.
 
نکته جالب توجه در رقابت‌های دیویس کاپ این دوره وقوع طوفان شدید در تهران بود اتفاقی که در فصل تابستان و در پایتخت غیر قابل پیش بینی و حتی عجیب بود.
 
 گویا ابر و ماه و خورشید و فلک همه دست در دست هم دادند تا تنیس ایران فکر حضور در گروه او را از سرش بیرون کند.
 
بعد از قبول شکست ایران مقابل کویت در ادامه بهانه‌هایی مانند کم تجربگی، حضور محدود در رقابت‌های برون مرزی و... این بار وقوع طوفان هم اضافه شد.
 
طوریکه شاهین خالدان تنیسور با تجربه کشورمان علت شکست انوشا شاهقلی را بدنشانسی و وقوع طوفان بیان کرد: همه تنیسورها تلاششان را کردند اما تجربه کویتی‌ها به کمکشان آمد، ضمن اینکه علت باخت شاهقلی طوفان بود چرا که بازی برده را واگذار کرد و اگر بدشانسی نمی‌آوردیم نتیجه مقبولی می گرفت.
 
با توجه به اینکه شاهین خالدان تنیسور با تجربه ایران در آمریکا اقامت دارد و چند هفته قبل از شروع مسابقات دیویس کاپ به هم تیمی‌هایش اضافه شد، اما اولین پیروزی ایران را در این پیکارها به دست آورد اما سوال اساسی این است تا چه زمانی تنیس ایران باید در انتظار نتیجه گزینه‌های این چنینی باشد و از تربیت تنیسورهای دیگر شانه خالی می کند؟
 
مجید  شایسته، رئیس فدراسیون تنیس معتقد است که بزرگترین مشکل ایران کمبود حضور در بازیهای بین‌المللی است، وی تاکید کرد: قصد دارد روی تنیس رده های سنی پایه کار کند.
 
رئیس فدراسیون‌های کشورمان به این روند عادت کرده‌اند که همیشه بعد از ناکامی‌ها تمرکز روی تربیت رده سنی پایه را مطرح کنند، اتفاقی که در مسابقه بعد به فراموشی سپرده میشود.
 
احمدوند سرمربی تیم ملی تنیس ایران هم ناکامی را برگردن بارش باران انداخت و در این باره گفت: وقفه ای که در بازی شاهقلی به خاطر بارش شدید باران رخ داد باعث شد که وی شکست بخورد و این موضوع مهمترین علت باخت ایران است، البته احمدوند شکست را یکی از جذابیت‌های ورزش معرفی کرده و اذعان داشت: باید از شکست‌ها درس بگیریم.
 
سرمربی تیم ملی تنیس ایران بار دیگر به حضور محدود در رقابت های برون مرزی هم اشاره کرد و گفت: مهمترین رویدادی که ما شرکت می کنیم دیویس کاپ است در حالی تنیسورهای کویت به مسابقات مهمی همچون گراند اسلم رفته‌اند.
 
فدراسیون تنیس بار دیگر برای تنیسورهایی هزینه کرد که امتحان خود را بارها پس داده بودند و نتیجه ای از آن ملی پوشان کشورمان نشد.
 
با توجه به شروع برگزاری اردو، در یکی دو ماه آینده به نظر نمی‌رسد حالاحالاها از تنیس ایران انتظار صعود به دسته دو داشته باشیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تنیس ، دیویس ، رقابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار