رئیس شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی استان وابستگی شورای تبلیغات اسلامی به دولت را موجب تزلزل آن دانست و خواستار تحکیم جایگاه شورا در مجلس شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حجت الاسلام علی قابل درجلسه با نمایندگان مجلس و ائمه جمعه با اشاره به اینکه دراساسنامه ی شورا یک اشتباه سیاسی رخ داده، افزود: پنج سال قبل تغییری در اساسنامه شورا به وجود آمد و آن هم واگذار کردن تنظیم اساسنامه به عهده هیئت دولت بود.

وی  شورای تبلیغات اسلامی را یک نهاد وابسته به رهبری دانست و گفت: مشکل موجود در اساسنامه موجب می شود تا هردولتی بر اساس خط و مشی خود آن را تنظیم کند .

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اگر تنظیم اساسنامه بر عهده مجلس باشد بر اساس نیاز روز تغییر می کند.

وی کمبود امکانات و اعتبار را دغدغه مهم شورای تبلیغات اسلامی قزوین دانست و گفت : همین موضوع  باعث شده تا این نهاد دراستان تنها دارای یک دفترباشد و این امرمی تواند درانجام وظایف شورا مشکل ایجاد کند.

حجت الاسلام قابل با اشاره به وظایف شورای تبلیغات اسلامی گفت : این نهاد از سال 59 به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و وظیفه مبارزه  با گروهک ها  و فتنه ها، ایجاد اقدامات فرهنگی درهشت سال دفاع مقدس و همچنین ایجاد ارتباط مردمی از جمله اقدامات مهم این نهاد بوده است.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اساسنامه شورا گفت : با توجه به اینکه این نهاد متعلق به نظام و سیاست های رهبری است، بهتر است تا وابستگی کمتری به دولت پیدا کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.