معاون وزیر جهاد کشاورزی ساخت و ساز های غیر قانونی و ویلا سازی را مانعی برای پیشرفت استان مازندران برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:امروز به نوعی تداخلی بین زندگی روستایی و کسانی که می خواهند از زمین کشاورزی استفاده دیگر کنند وجود دارد .

افشار با بیان این نکته که در طرح های هادی روستایی به میزان توسعه مورد نیاز روستا پیش بینی شده است افزود :این طرح ها تامین نیاز های خود کشاورز، فرزندانش، مسکن، تاسیسات مورد نیاز بخش کشاورزی مانند اصطبل و انبار و ... را نیز در خود جای می دهد.

وی همچنین با بیان اینکه کسانی دیگر هستند که می خواهند از حقوق روستا استفاده کنند تصریح کرد :دهیاران باید بین ساکنین واقعی روستا و کسانی که به آن جا می آیند تفاوت قائل شوند.و در برنامه ریزی و مدیریت ها تفکیک های لازم انجام شود .

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه نقشه برداری ها شروع شده ،ادامه داد:به جای اینکه خود کشاورز مراجعه کند ما به دنیال این هستیم که مشکل تداخل وی را حل کنیم و خود روستایی نباید با فروش زمین به افراد غیر بومی این فرصت را به آنها بدهند و این مشکل در غرب استان بیشتر به چشم می خورد .

وی همچنین ادامه داد: این ساخت و ساز های غیر روستایی و ویلا سازی منجر به پیشرفت استان نمی گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت :جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن و مدیریت سازمان امور اراضی و خود کشاورزان با همکاری یکدیگر می توانند این مشکلات را حل کنند.و کمیسیونی در سطح استانی و ملی برای پیگیری شکایت های مردمی وجود دارد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ساخت ، مانع ، مازندران ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.