ساری ؛

مصرف بیش از هزار مگاوات برق در مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت:بیشترین مصرف برق مشترکان در15 روز گذشته اتفاق افتاد که هزار و584 مگاوات بوده وپیش بینی می شود امروز و فردا این میزان افزایش یابد .

مصرف بیش از هزار مگاوات برق در مازندرانبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ شهابی درنشست مدیریت مصرف و کاهش پیک ، ضرورت همکاری مشترکان در ساعات اوج بار را مورد تاکید قرار دادوافزود: با افزایش بیش از حد دما مصرف برق مشترکان به اوج خود رسید.

وی به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش درجه دما در روزهای آینده اشاره و تصریح کرد : بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی ، درجه دما طی روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشت بطوریکه در روز های آینده نیز تداوم خواهد داشت .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران روند مصرف برق مشترکان مازنی از اوایل خرداد تاکنون را مورد بررسی قرار داد وگفت: افزایش درجه دما میزان مصرف برق را به طور چشمگیری افزایش می دهد و این افزایش که طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده ، نگران کننده است .

شهابی با بیان اینکه افزایش بیش از حد و بی سابقه دما طی روزهای اخیر و تداوم آن ، بر افزایش مصرف برق تاثیر فراوان گذاشته و پیک بار شبکه توزیع را افزایش داده افزود : ساعات اوج مصرف در استان دو مرحله است به گونه ای که امسال و پارسال از ساعت 12 تا 15 و 19 تا 23 شاهد بیشترین مصرف برق در استان بودیم .

وی با تاکید بر اهمیت همکاری بسیار زیاد مشترکان در مصرف صحیح برق استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج مصرف بویژه در فصل تابستان تصریح کرد: مشترکان مازنی بويژه سازمانهای دولتی و خصوصی علی الخصوص بانکها خواست تا یک ساعت قبل از پایان وقت اداری در خاموش کردن وسایل سرمایشی اهتمام لازم معمول و در صورت امکان از روشن نگه داشتن لا مپ ها و وسایل برقی در این ساعات خودداری و از روشنایی طبیعی روز استفاده نمایند تا تابستان سال جاری با کمترین مشکل سپری شود .

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تاکنون با وجود استفاده حداکثری مشترکان از وسایل سرمایشی ، خوشبختانه قطع برق ناشی از کمبود تولید در شبکه اعمال نشده و با مدیریت و جابجایی باردر ساعات اوج مصرف ضمن جلوگیری از افزایش بار فیدرهای فولبار ، از قطعی های احتمالی در شبکه جلوگیری شده ولی در صورت تداوم گرما و همکاری نکردن مشترکان ناچار به قطع برق خواهیم شد .

انتهای پیام/پ

برچسب ها: مصرف ، برق ، مازندران ، گذشته ، بررسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.