اصفهان؛

دانشگاه كاشان میزبان "ريچارد استون"، دبير بين‌الملل مجله ساينس (Science) است

ریيس دانشگاه كاشان از حضور "ريچارد استون" دبير بخش بين‌الملل مجله ساينس (Science) در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس زراعت، در گفتگو با خبرنگاران گفت: "ريچارد استون" دبير بخش بين‌الملل مجله ساينس (Science) از ساعت 2 تا 16 روز دوشنبه(11مرداد) در سالن كنفرانس اين دانشگاه سخنراني و جلسه پرسش و پاسخ دارد.

وي،تبادل اطلاعات علمي في مابين دانشگاههاي آمريكا و ايران را هدف از سفر اين گزارشگر و چهره بين‌المللي به دانشگاه دانست و افزود:تهیه گزارش ريچارد استون در خصوص وضعيت علمي دانشگاه هاي ايران از جمله دانشگاه كاشان در مجله ساينس از دیگر اهداف حضور وی در این دانشگاه است.

به گفته وی، مجله ساينس (Science) يك نشريه هفتگي جامع علمي آمريكايي چاپ انجمن پيشبرد علوم آمريكا و از معتبرترين مجلات علمي به شمار مي رود که در سال.۱۸۸۰ تاسیس شده است.

ریيس دانشگاه كاشان،در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه باید محل تبادل سرمایه و علم شود گفت: معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز طی سفر به این دانشگاه پیشنهاد برج فناوری در کاشان را داد که راه اندازی این مرکز مکانی برای خلق ایده و تجاری سازی علم استادان می تواند باشد.

زراعت، وی، کسب 50 رتبه داخلی و بین‌المللی دانشگاه کاشان در طول یک سال اخیر را یادآورشد و افزود: دانشگاه کاشان توانست در سال جاری از رتبه 17 به رتبه 15 صعود کند و جزء مؤثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گیرد.
به گفته وی، برقراری ارتباطات بین‌المللی دانشگاه کاشان به ویژه انعقاد تفاهم نامه همکاری با چندین دانشگاه داخلی و خارجی و راه اندازی سایت زبان انگلیسی و عربی از مهمترین این اقدامات این دانشگاه است.

رییس دانشگاه کاشان با اشاره به طرح رصدخانه ملی افزود: رصدخانه ملی فرصت استثنایی برای ایران، کاشان و دانشگاه کاشان است که به عنوان نزدیکترین مرکز علمی به رصدخانه می تواند شاهد تحول عظیمی در این عرصه باشد. 
زراعت از اجرای طرح تحقیقاتی امکان کنترل رفتار دینامیکی نانوورق‌ها توسط عوامل مختلف به منظور بهبود عملکرد آن‌ها در سازه‌های متفاوت خبرداد و گفت: نانو‌ورق‌های کربنی در سیستم‌های هوشمند میکروالکترومکانیک و نانوالکترومکانیک کاربردهای فراوانی دارد.

به گفته وی، به کمک این نتایج می‌توان حس گرها و محرک‌هایی را برای نانو ورق‌های کربنی طراحی کرد و بدین ترتیب عملکرد آن‌ها را بهبود بخشید تابا استفاده از پوشش اکسید روی، از خوردگی در نانو سازه‌ی مذکور جلوگیری و از طرفی توانایی کنترل رفتار دینامیکی نانو سازه با استفاده از کنترلر را فراهم کرد.

رییس دانشگاه کاشان تصریح کرد:از نتایج این طرح می‌توان در طراحی و ساخت نانو زلزله سنج‌ها، صنایع نفت و گاز، هوافضا، دریانوردی، ماشین‌ها و دیگر موارد استفاده نمود.

زراعت در پایان اظهارداشت:این طرح تحقیقاتی حاصل تلاش‌های دکتر علی قربان پور آرانی- عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان- دکتر رضا کلاه چی و دکتر محمد شریف زارعی- فارغ التحصیلان این دانشگاه- است که نتایج آن در مجله‌ Composite Structures (جلد 132، شماره 1، سال 2015، صفحات 506 تا 526) منتشر شده است.  

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.