پایگاه صهیونیستی ها‌آرتص نوشت تل‌آویو چاره‌ای جز پذیرش توافق هسته‌ای ایران ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه صهیونیستی هاآرتص در گزارش اخیر خود درباره توافق هسته‌ای ایران نوشت: پذیرش ایران هسته‌ای از سوی آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی نشان می‌دهد سیاست‌های 25 سال گذشته تل‌آویو درمورد این کشور کاملا شکست خورده است.

هاآرتص در ادامه این گزارش آورد: اگر آمریکا انعطاف بیشتری درباره توافق هسته‌ای ایران از خود نشان دهد، اسرائیل نمی‌تواند بر مخالفت خود با آن اصرار بورزد. هم‌زمان با تقویت منافع سیاسی ایران و آمریکا در منطقه خاورمیانه، ادامه دشمنی اسرائیل با این کشور فقط به منزوی شدن بیش از پیش تل‌آویو در جهان منتهی خواهد شد. اعضای کنگره آمریکا در یک قدمی تصویب توافق هسته‌ای ایران هستند. 

"بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، قصد دارد با سناتورهای حامی این رژیم درباره ایران مذاکره و آنها را به لغو توافقنامه وین تشویق کند. او نمی‌تواند شاهد فروپاشی کامل سیاست‌های 25 ساله تل‌آویو در قبال ایران باشد. جامعه جهانی در حال پذیرش ایران هسته‌ای هستند و اسرائیل نمی‌تواند یک تنه مقابل همه آنها بایستد. هدف اصلی اسرائیل از اوایل دهه 90 میلادی، متقاعد کردن آمریکا برای اعمال شدیدترین فشارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی علیه ایران بوده است. طبق این نظریه، ایران به کشوری ضعیف تبدیل می‌شود که خطر کمتری برای اسرائیل دارد. حالا اوضاع کاملا متفاوت شده است. آمریکا فعالیت هسته‌ای ایران را پذیرفته است و "نتانیاهو" به اندازه‌ای قدرتمند نیست که بتواند با آن مخالفت کند. 

شرایط به گونه‌ای تغییر کرده است که "نتانیاهو" را به تجدید نظر در سیاست‌های خارجی وادار می‌کند. او باید میان مخالفت با آمریکا و یا انزوای جهانی یکی را انتخاب کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار