رئيس سازمان ملی بهره‌وری گفت: بر اساس آمار سال قبل نرخ بيکاری در ايران نيز 10 و شش دهم درصد و دارای فاصله زياد با کشورهای شرق آسيا است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رؤیا طباطبایی یزدی در حاشیه افتتاحیه کارگاه بین المللی موضوعات مربوط به اشتغال جوانان در اقتصاد کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی (APO) گفت: بیشتر کشورهای شرق آسیا  به عنوان اعضای سازمان بهره وری آسیایی دارای نرخ بیکاری پایین هستند و در این کارگاه از تجارب آنها استفاده خواهد شد.

وی افزود: طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در ژاپن زیر 4 درصد، کره جنوبی 3 درصد، سنگاپور 2 درصد و تایلند زیر یک درصد و رکورددار در جهان است.

وی گفت: بر اساس آمار سال قبل نرخ بیکاری در ایران نیز 10 و شش دهم درصد و دارای فاصله زیاد با کشورهای شرق آسیا است و میزبانی این کارگاه بین المللی فرصت خوبی برای بهره گیری از آموخته های این کشورها محسوب می‌شود.

رئیس سازمان ملی بهره وری با اشاره به همکاری و مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگاه بین المللی اشتغال جوانان گفت: از  دیگر دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه های جهاد کشاورزی و اقتصاد هم در این کارگاه حضور دارند.

بر اساس این گزارش؛ کارگاه آموزشی با عنوان "موضوعات مربوط به اشتغال جوانان در اقتصاد کشورهای عضو سازمان بهره وری آسيايي (APO)" از امروز  با حضور نمایندگان  12 کشور آسیایی عضو  سازمان بهره وری آسیایی برگزار شده است و تا  14 مرداد ادامه دارد.

هدف برگزاری این کارگاه، به روز رسانی وضعیت اشتغال جوانان در اقتصاد کشورهای عضو سازمان بهره وری آسيايي (APO)، بررسی چالش های پیش روی بهره وری نیروی کار ناشی از اشتغال جوانان، به اشتراک گذاری سیاست‌ها و برنامه های ملی موجود برای رفع معضلات مربوط به اشتغال جوانان و نیز ارائه توصیه هایی برای بهبود بهره وری نیروی کار جوان است.

در این کارگاه آموزشی نماینده سازمان بهره وری آسیایی (APO)، دو استاد بین المللی از ژاپن و سنگاپور و 16 نماینده از 11 کشور عضو  از جمله کامبوج، فیجی، هند، اندونزی، مالزی، مغولستان، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، تایلند، ویتنام و جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار