سنندج؛

همایش بزرگ ورزش‌های زورخانه‌ای در سنندج برگزار شد

همایش بزرگ ورزش‌های زورخانه‌ای با هدف تجلیل از پیشکسوتان ورزشی، خانواده شهدای ورزشکار، الگوها و خادمان فرهنگ پهلوانی در سنندج برگزار شد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان کردستان درحاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این برنامه تجلیل از برگزیدگان ورزش که در توسعه و اشاعه فرهنگ پهلوانی نقش داشته‌اند، است.

حسن بابایی افزود: اقشار مختلفی چون معلمان، روحانیون و اصناف با حمایت از ورزشکاران، گام‌هایی در ایجاد جامعه سالم برداشته‌اند که این مسئله می‌تواند نشان‌دهنده وجود روح پهلوانی باشد.

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان کردستان بیان کرد: در این همایش بزرگ که با حضور مسئولان مختلف برگزار شد، از چهار سازمان ترویج دهنده فرهنگ پهلوانی شامل مخابرات، اتوبوسرانی، آموزش و پرورش و امور آب تجلیل به عمل آمد.

بابایی گفت: سه هیئت کشتی، بسکتبال و کوهنوردی به عنوان هیئت‌های ورزشی مروج این فرهنگ و هیئت‌های ورزش زورخانه‌ای سنندج، قروه و دهگلان به عنوان هیئت‌های ورزش باستانی مروج فرهنگ پهلوانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

تجلیل از ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های سقز، مریوان و دیواندره،رسانه‌های به هیز، کردپرس و همشهری، 12 پیشکسوت ورزش استان و 10 ائمه جمعه و جماعات که در زمینه اشاعه فرهنگ پهلوانی فعالیت کرده‌اند از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

گفتنی است، فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ایی و شورای فرهنگ عمومی کشور ششم لغایت دوازدهم مردادماه را با عنوان هفته پهلوانی نام‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.