دو هزار دانش آموز در طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان شمالی شرکت کرده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام سهرابی،اظهار داشت: طرح نشاط معنوی از ابتدای تابستان با هدف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و دانش آموزان در 37 امامزاده شاخص استان خراسان شمالی آغاز شده است.

وی طرح نشاط معنوی تابستانی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور، تقویت اعتقادات دینی نسل جوان، ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه، تبیین و ترویج سنت حسنه وقف و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه طرح مزبور تا بیستم مردادماه ادامه دارد، افزود: در اجرای این طرح در جوار امامزاده ها و بقاع متبرکه استان، 33 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و شماری از روحانیان و طلاب بومی خراسان شمالی مشارکت دارند.

حجت الاسلام سهرابی برگزاری کلاس های حفظ، ترتیل و روخوانی قرآن کریم، اجرای برنامه های ورزشی و اعتقادی، اقامه نماز جماعت، برگزاری اردوهای فرهنگی از یک امامزاده به امامزاده دیگر، پاسخگویی به مسائل شرعی، اهدای جوایز به شرکت کنندگان در کلاس های اوقات فراغت تابستانی و ترویج فرهنگ قرآنی را برخی از برنامه های طرح نشاط معنوی در جوار امامزاده های خراسان شمالی برشمرد.

وی با اشاره به شرکت بیش از دو هزار دانش آموز استان در طرح نشاط معنوی تابستان سال جاری، خاطرنشان کرد: در طرح نشاط معنوی امامزاده های خراسان شمالی با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، کلاس ها و دوره های مختلفی در زمینه های آموزش احکام، قرائت قرآن کریم، برنامه های ورزشی و غیره برای نوجوانان، جوانان و دانش آموزان پیش بینی شده و اکنون در حال اجرا است.

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی تابستانی در جوار امامزاده ها و بقاع متبرکه استان خراسان شمالی برای سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و در دو گروه خواهران و برادران در حال اجرا است.

به گفته وی تابستان سال جاری در این طرح علاوه بر کلاس ها و دوره های عمومی، به شرکت کنندگان سه نوع کتاب آموزشی «الفبا تا خدا» ویژه دوره ابتدایی، «30 راه 30 نشانه» ویژه مقطع راهنمایی و «نردبان ها و پرتگاه های زندگی» ویژه مقطع متوسطه نیز آموزش داده می شود.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه آیین اختتامیه طرح نشاط معنوی نیز در پایان مرداد ماه سال جاری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در پایان این طرح به شرکت کنندگان گواهینامه شرکت در دوره های طرح نشاط معنوی اعطا شده و برگزیدگان تجلیل خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، حرم مطهر امامزاده های حمزه رضا(ع) در شیروان، سیدجعفر(ع) سیاهدشت و محمد(ع) روستای چوکانلو در شهرستان فاروج، امامزاده سیدجعفر(ع) در اسفراین و فخرالدین(ع) ایور و زین العابدین(ع) سنخواست در شهرستان های گرمه و جاجرم را برخی از امامزاده های شاخص میزبان طرح نشاط معنوی تابستانی در استان برشمرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.