آسیپ پذیری خطرناک اندروید

خلا امنیتی در اندروید،خطر هک شدن تلفن ها و دستگاه های حامل این سیستم عامل را رقم زد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گفته یک شرکت امنیت موبایل صدها میلیون تلفن همراه اندروید می توانند توسط یک اس ام اس که حتی نیاز به باز شدن هم ندارند هک شوند.

محققان ادعا کردند که از این شیوه می توان به 95 در صد از دستگاه های اندروید حمله کرد که احتمال آلوده شدن 95 میلیون دستگاه وجود دارد.هر چند شرکت گوگل گفته است که هیچ دستگاهی مورد حمله قرار نگرفته است.

معاون سازمان تحقیقات پلت فرم ها اذعان کرد: تنها برای انجام  این هک شماره تلفن همراه مورد نظر است که می تواند هر شخص معمولی تا افراد دولتی را مورد هدف قرار دهد.

این هک پس از رساندن یک ام ام اس به دستگاه اندروید از تدابیر امنیتی اندروید عبور کرده و به فایل ها و دوربین گوشی دسترسی کامل پیدا می کند.

تفاوت این نوع حمله با حملات فیشینگ در این است که کاربر نیاز به باز کردن فایل ندارد و حتی شاید متوجه حضور فایل نشود، 

خطر اصلی این هک آن است که بدون اطلاع کاربر وارد تلفن همراه می شود، اندوریدهای ورژن 2.2 به بالا و به خصوص ورژن های 4.1 به بعد در مقابل این هک آسیب پذیرتر هستند.

گوگل یک پچ جدید برای محافظت از دستگاه های اندروید ارائه کرده است ولی بسیاری از دستگاه ها هستند که این نوع آپدیت را دریافت نکرده اند و هنوز در مقابل این نوع حملات آسیب پذیر هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار